معاون اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون در دو مرحله مبلغ ۱۱۹ و ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه مشاغل خانگی استان گلستان تخصیص پیدا کرده‌ است.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 13 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، وحید بای عصر امروز در نخستین رویداد مردمی اشتغال در محوطه پارک شهرداری گنبدکاووس اظهارکرد: نخستین رویداد مردمی اشتغال با محوریت تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات با حضور بیش از ۵۰ کارفرما، در محوطه شهرداری گنبدکاووس برگزار شد و اگر از این رویداد استقبال خوبی شود، در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تخصیص حدود ۱۶۰ میلیارد تومانی تسهیلات حوزه مشاغل خانگی استان تصریح کرد: استان گلستان در حوزه جذب تسهیلات مشاغل خانگی رتبه چهارم کشور را دارا است و از ابتدای سال تاکنون در دو مرحله مبالغ ۱۱۹ میلیارد تومان و ۴۰ میلیارد تومان و در مجموع حدود ۱۶۰ میلیارد تومان به استان گلستان تخصیص پیدا کرده‌است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان‌کرد: اعتبارات مرحله دوم به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان مختص پشتیبان‌های مشاغل خانگی خواهد بود که تا پایان امسال برای این گروه هدف پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه مشاغل خانگی استان گلستان در حدود ۵۰۰ رسته شغلی مانند خیاطی، صنایع‌دستی و دیگر رسته‌ها ثبت‌نام کردند که تاکنون برای ۷ هزار و ۱۰۰ نفر مجوز لازم صادر شده است که از این تعداد ۲۸ درصد زنان سرپرست خانوار بودند.

بای گفت: استان گلستان در حوزه پرداخت تسهیلات بانکی جز دو بند "ب" از محل تبصره ۱۸، هشتمین استان کشور است و از دی ماه سال گذشته تا تیر ماه امسال مبلغ ۴۰۲ میلیارد تومان در این حوزه تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: نرخ بیکاری استان در تابستان سال گذشته ۷/۶ درصد بوده که امسال با دو واحد افزایش به ۹/۶ درصد رسیده و نرخ مشارکت در اشتغال استان از ۳۷/۶ درصد در تابستان سال گذشته به ۴۰/۲ درصد در تابستان امسال رشد داشته است.

بای ابرازکرد: تعهد اشتغال امسال استان گلستان، تعداد ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر است که تاکنون با بیش از ۸۲ درصد تحقق، ۲۲ هزار و ۱۵۱ نفر در سامانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: تعهد اشتغال شهرستان گنبدکاووس ۴ هزارو ۱۵۱ نفر است که با بیش از ۸۴ درصد تحقق تاکنون ۳ هزار و ۵۰۲ نفر آن محقق شده است.

بای تاکید کرد: در نظارت‌های پیامکی و تلفنی صورت گرفته در حوزه اشتغال واقعی در کل استان بیش از ۷۸ درصد و در گنبدکاووس ۷۲ درصد از این اشتغال‌ها واقعی بوده‌است.

وی یادآور شد: در استان گلستان ۳۱ مرکز کاریابی فعال است که از این تعداد چهار مرکز کاریابی در شهرستان گنبدکاووس فعالیت می‌کنند و در رتبه‌بندی استان‌های کشور در حوزه مراکز کاریابی، مراکز کاریابی شهرستان گنبدکاووس در جایگاه‌های اول تا چهارم قرار دارند و به همین منظور نخستین رویداد مردمی اشتغال استان در این شهرستان برگزار شد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ مرکز کاریابی در استان گلستان ثبت شده است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار