سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پرونده ۲ هزار و ۶۰۰ تخلف صنفی از ابتدای سال جاری تاکنون، به تعزیرات حکومتی خوزستان ارجاع داده شده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ 13 December 2023

تابناک خوزستان: عبدالهادی فرخ تبار بیان کرد: در مدت زمان یاد شده ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از اصناف مختلف انجام شده که در این بازدیدها، ۶ هزار و ۶۰۰ مورد تخلف ثبت و ۲ هزار و ۶۰۰ مورد به اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه تخلفات در سامانه سیمباد ثبت شدند افزود: همچنین رعایت حقوق فروشندگان و مردم و رعایت سود قانونی فروشندگان با نظارت و تایید صنف های مختلف مدنظر است و در صورت محرز شدن کم فروشی، گرانفروشی یا تخلف‌های دیگر، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

فرخ تبار ادامه داد: به اصناف هشدار داده شده که جرایم در تعزیرات ۱۰ برابر خواهند شد البته برخی جرایم مانند جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی بابت ارایه نکردن فاکتور مقطوع است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یکی از وظایف ذاتی جهاد کشاورزی در کنار تنظیم بازار، نظارت بر حسن توزیع اقلام با اولویت اقلام اساسی و استراتژیک است که در این راستا بازرسی‌های مشترکی با حضور جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، بسیج اصناف، اتحادیه اصناف و بنکداران با حضور قاضیان تعزیرات انجام م‌ شود.

وی توضیح داد: بازرسی‌های مشترکی با هدف تشدید نظارت بر مایحتاج عمومی شب یلدا با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم، لزوم ایجاد آرامش در بازار و امنیت غذایی در استان و شهرستان‌های مختلف استان انجام شده است.

فرخ تبار اولویت این بازرسی ها را نظارت و رصد عرضه میوه و تره بار، سبزیجات، شکر، آجیل و دیگر کالاهای اساسی از جمله آرد و نان، گوشت و مرغ رصد دانست و تصریح کرد: استفاده عامه مردم از اقلام استراتژیک مدنظر است تا گرانفروشی مردم را تحت الشعاع قرار ندهد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: بیشترین تخلف مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت گزارش شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار