معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌ها برای راه اندازی مرکز پیوند قلب در استان گفت: مشکلی در این زمینه نداریم و تیم پیوند هم در حال شکل گیری است و تنها کارهای مربوط به اخذ مجوز باقی مانده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ 12 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر پرویز صوفیوند با اشاره به ضرورت راه اندازی مرکز پیوند قلب در استان گفت: در حال حاضر سه پیوند کلیه، قرنیه و مغز استخوان در استان انجام می شود و اگر بتوانیم پیوند قلب را هم در استان راه اندازی کنیم دیگر نیازی به اعزام بیماران مرگ مغزی شده به تهران برای اهدای عضو نداریم و‌ می‌توانیم در همین استان کار اهدای عضو را انجام دهیم.

صوفیوند گفت: در همین راستا پیگیر جدی راه اندازی مرکز پیوند قلب هستیم و زیرساخت ها و تجهیزات آن هم در استان تا حد خوبی فراهم شده است.

وی افزود: پیش از این فلوشیپ نارسایی قلب را در تیم پیوند کم داشتیم که هم اکنون تامین شده و عملا تیم پیوند در حال شکل گیری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر تنها چالش ما در این زمینه بحث اخذ مجوز از وزارت بهداشت است که پیگیر جدی آن هستیم.

صوفیوند گفت: به محض دریافت این مجوز آخرین اقدامات صورت گرفته و مرکز پیوند قلب استان ظرف مدت کوتاهی راه اندازی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار