معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مجوز ساخت و راه‌اندازی ۶۰۰ واحد مرغداری در استان صادر شده که با وارد مدار شدن این واحدها، تولید مرغ در استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 11 December 2023

تابناک خوزستان: عبدالامیر نیرومند بیان کرد: برای توسعه واحدهای مرغداری و افزایش تولید مرغ در استان کارگروه اضطراری در این خصوص تشکیل و برای سرمایه گذاران دارای صلاحیت مجوز تاسیس مرغداری صادر شد.

وی با بیان اینکه تعداد مرغداری‌های فعال در استان جوابگوی نیاز استان نیست افزود: طی ۵۰ سال اخیر ۸۰۰ واحد مرغداری در استان فعال بوده و با وجود افزایش نیاز استان به این کالا تعداد این واحدها افزایش نیافته است.

نیرومند با بیان اینکه راه‌اندازی این تعداد واحد مرغداری تحول چشمگیری را در تولید مرغ استان ایجاد خواهد کرد افزود: از ۶۰۰ واحد مرغداری ۵۰ واحد وارد مرحله جوجه‌ریزی شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برای حمایت از ساخت ۶۰۰ واحد مرغداری در استان به اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است ادامه داد: ۲۰۰ واحد مرغداری از این تعداد مجوز صادر شده در حال ساخت است و ۲ زنجیره تولید مرغ جدید نیز در استان افزوده شد.

پیش از این یک زنجیره تولید مرغ در خوزستان فعال بود.

افزایش ۹ درصدی جوجه‌ریزی در هشت ماهه امسال

وی بیان کرد: طی هشت ماهه امسال ۳۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد رشد داشته است.

نیرومند مهمترین عامل افزایش قیمت مرغ در بازار را بالا بودن هزینه‌های تولید دانست.

ساخت ۲۰ واحد صنعتی دامداری در خوزستان آغاز شده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: با همکاری شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر استان ۲۰ واحد تولید دام در استان در حال تاسیس است.

طی چند ماه اخیر قیمت گوشت قرمز در خوزستان ۵۰ درصد افزایش یافته ااست.

وی گفت: برای سرعت بخشیدن به ساخت و راه‌اندازی واحدهای تولید دام و طیور در استان از دستگاه‌های مختلف برای صدور استعلام درخواست می‌شود همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند.

در چند روز اخیر قیمت هر کیلوگرم مرغ در استان تا یک میلیون ریال نیز افزایش یافته است.

ظرفیت تولید مرغ در استان روزانه ۱۸۰ تن است و نیاز استان به این کالا ۳۸۰ تن برآورده شده که برای تامین این میزان کسری، مرغ از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار