مدیرکل محیط‌زیست کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۲۶ مرکز معاینه فنی، ۲۰ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و ۶ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین فعال است و در راستای جلوگیری از آلودگی هوا معاینه فنی خودروها کنترل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 11 December 2023

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص اقدامات محیط‌زیست برای جلوگیری از آلودگی هوا اظهار کرد: اقدامات محیط‌زیست به ۲ قسمت تقسیم می‌شود.

وی افزود: مواردی که در قانون هوای پاک در سال ۱۳۹۶ تصویب شده است، اقدامات را به ۲ قسمت تقسیم کرده شامل اقداماتی که برعهده دستگاه‌های اجرایی استان گذاشته شده که محیط‌زیست در این مقوله فقط ناظر است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: مشکلی که ما در نیمه اول سال درگیر آن بودیم گردوغباری بود که دلیل آن وزش جریانات باد بود.

وی گفت: در نیمه اول سال مشکل جهت وزش باد را در نواحی مرزی و مرکز استان داشتیم که از حالت استاندارد خارج شده بود.

جلیلیان بیان کرد: در نیمه دوم سال به علت فصل سرد زمستان حالت وارونگی دما ایجاد می‌شود که باید آن را کنترل کنیم تا هوا از حالت استاندارد خارج نشود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه ادامه داد: وظیفه محیط‌زیست فقط نظارت بر جلوگیری از مصرف نفت کوره یا مازوت است.

وی اذعان کرد: ما به تمام نیروگاه‌های استان اعلام کرده‌ایم که به هیچ عنوان از مازوت استفاده نکنند و اگر هم استفاده کنند باید خروجی آن‌ها استاندارد باشد.

جلیلیان افزود: مسئله دوم کنترل مستمر در مراکز معاینه فنی است، ستاد معاینه فنی در دفتر ستاد استانداری است، معاینه فنی به ٢ قسمت معاینه فنی سبک و معاینه فنی سنگین تقسیم شده است.

وی در خصوص مراکز معاینه فنی استان گفت: در استان کرمانشاه ۲۶ مرکز معاینه فنی وجود دارد، ۲۰ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و ۶ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین.

مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه ادامه داد: در قصرشیرین، دالاهو و ثلاث‌باباجانی مرکز معاینه فنی وجود ندارد که در برنامه توسعه بعدی قرار است برای این شهرستان‌ها هم مراکز معاینه فنی در نظر گرفته شود.

وی افزود: دبیرخانه معاینه‌ فنی‌ خودروهای سنگین اداره راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای و دبیرخانه معاینه فنی خودروهای سبک شهرداری کرمانشاه است.

این مقام مسئول گفت: دبیرخانه‌ها هر ماه ۶ مرتبه از کارگروه‌های معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بازدید می‌کنند.

جلیلیان ادامه داد: تأکید بر نیروی انتظامی و پلیس راهور استان در خصوص جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه‌ فنی است.

وی افزود: استان کرمانشاه در آبان ماه ۱۷ دستگاه دوربین مداربسته در استان نصب کرده‌ تا خودروهایی که معاینه فنی ندارد را شناسایی کنند و برای آن‌ها تخلف ثبت شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه بیان کرد: هم‌استانی ها می‌توانند به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده، معاینه فنی خودروی خود را دریافت کرده و از لحاظ سلامت نیز خودروهای خود را بررسی کنند.

وی ادامه داد: با شهرداری هماهنگ شده تا در فصل سرد سال فعالیت عمرانی را در مجاورت شهر انجام ندهد چون باعث تولید ذرات معلق شده و اقدام دیگری که از طريق وزارت کشور به صورت روتین به ما اعلام می‌شود تشکیل به موقع جلسات کارگروه‌ها در شرایط اضطراری است.

جلیلیان اذعان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶ جلسه در خصوص آلودگی هوا برای کارگروه‌ها تشکیل داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دوم نظارت بر توزیع سوخت بنزین، نفت و گاز استاندارد است که جزء وظایف اداره استاندارد است.

این مقام مسئول در پایان گفت: در استان کرمانشاه ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد، چهار ایستگاه در مرکز استان و پنج ایستگاه در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، کنگاور، پاوه و اسلام‌آباد غرب هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار