با اشتیاقی که برای سرمایه‌گذاری و تحقق اهداف تعریف شده در این بخش شکل گرفت، سیاست‌گذاری‌ها و پیشنهادات مختلفی هم از سوی دستگاه‌های متولی مطرح شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 10 December 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: در نخستین روز از آذرماه سال جاری بود که استاندار فارس از احداث سه شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در این استان خبر داد و گفت: یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان فارس، احداث سه شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در شهرستان‌های ایزدخواست، سورمق و بوانات است که هر کدام از این شهرک‌ها با ظرفیت ۵٠٠مگاوات، فعالیت خواهد کرد.

اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی

هنوز مدت زمان زیادی از انتشار این خبر نگذشته بود که شماری از سرمایه‌گذاران برای اجرایی شدن این پروژه و سرمایه‌گذاری در این عرصه اعلام آمادگی کردند.

با اشتیاقی که برای سرمایه‌گذاری و تحقق اهداف تعریف شده در این بخش شکل گرفت، سیاست‌گذاری‌ها و پیشنهادات مختلفی هم از سوی دستگاه‌های متولی مطرح شد.

واگذاری زمین به متقاضیان

بر همین اساس مدیر کل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که به متقاضیان احداث نیروگاه خورشیدی در این استان زمین واگذار می‌شود.

محمود رضا طالبان افزود: از آنجا که توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و حفاظت از محیط‌زیست از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم است، واگذاری این اراضی نیز به منظور اجرای همین سیاست انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قطعا سیاست دولت در واگذاری زمین، کمک‌شایانی به استقبال سرمایه‌گذاران و متقاضیان احداث نیروگاه خورشیدی در این استان، تولید برق و متعاقب آن تأمین برق مورد نیاز به ویژه برای ایام پیک مصرف خواهد کرد.


مدیرکل راه و شهرسازی گفت: اراضی واقع در حریم شهر و بصورت اجاره‌ای در اختیار متقاضیان این طرح قرار می‌گیرد و متقاضیان احداث نیروگاه خورشیدی می‌توانند به اداره کل راه و شهرسازی استان- معاونت املاک و حقوقی مراجعه کنند.

 

گامی برای افزایش ظرفیت انرژی استان

در شرایطی که باوجود تمامی ظرفیت‌های فارس، مسئولان دولتی و خصوصی معتقدند تولید و تأمین برق از محل انرژی خورشیدی تنها راه توسعه پایدار صنعتی و کشاورزی این دیار است، سرمایه‌گذاران استان برای تولید این انرژی پاک و تجدیدپذیر اعلام آمادگی کردند.

لذا باید از این فرصت به نحو احسن بهره گرفت چراکه با راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی و استفاده از برق و انرژی خورشیدی هزینه‌ها به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و این اقدام می‌تواند گامی مثبت در افزایش ظرفیت انرژی استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار