رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از انجام بیش از یک میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی در این استان از ابتدای آذرماه امسال تا پانزدهم این ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 09 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از انجام بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این استان از ابتدای آذرماه امسال تا پانزدهم این ماه خبر داد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با حفظ روند فعلی جوجه‌ریزی در استان سمنان، تعهد این استان در این زمینه برای تأمین گوشت مرغ گرم مورد نیاز شهروندان استان‌های سمنان و تهران به‌صورت کامل اجرایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای جوجه‌ریزی در این استان حدود سه میلیون قطعه در هر ماه است، عنوان کرد: حجم جوجه‌ریزی در استان سمنان از ابتدا تا پانزدهم آذرماه امسال به بیش از بین میلیون و ۵۲۷ هزار قطعه رسیده است که نشان می‌دهد بهره‌برداران تولید مرغ گوشتی این استان در مسیر عمل به تعهد و تحقق سهمیه خود قرار دارند.

قاسمی با اشاره به پایش مستمر روند جوجه‌ریزی در استان سمنان، گفت: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده روند فعلی جوجه‌ریزی در استان سمنان حفظ شود.

وی با بیان اینکه مرغ تولیدی استان سمنان بسیار بیشتر از نیاز بازار و مصرف داخلی این استان است، خاطرنشان کرد: تنها حدود ۳۰ درصد از گوشت مرغ گرم تولیدی در استان سمنان نیاز داخلی است و مرغ مازاد تولید شده بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته صرف تأمین بخشی از مرغ مورد نیاز پایتخت شده و به تهران صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته استان سمنان متعهد به تأمین وزنه ۱۰۰ تن گوشت مرغ گرم برای عرضه در بازار تهران است و با روند فعلی جوجه‌ریزی این تعهد انجام خواهد شد.

قاسمی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و تقارن نوروز امسال با ایام ماه مبارک رمضان، از تدارک مناسب برای تأمین کالا‌های اساسی به‌ویژه گوشت مرغ گرم برای این ایام در استان سمنان خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم در این زمینه باید از هم‌اکنون اندیشیده شود، اضافه کرد: تأمین جوجه یک‌روزه و کنجاله سویا ازجمله تمهیداتی است که برنامه‌ریزی برای آن صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برقراری مستمر جلسات قرارگاه امنیت غذایی کشور و حضور فعال مدیران سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشورمان، گفت: امیدواریم که روند تأمین کنجاله سویا و ورود دانه‌های سویا به کشور دارای شرایط بهتری شود تا شاهد استمرار تولید گوشت مرغ در کشور و استان سمنان بوده و شرایط مطلوب تولید این محصول پروتئینی ادامه یابد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار