رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برگزاری رویداد پژوهشی «آوای حصار» هم‌زمان با سالروز ثبت محوطه باستانی و هفت‌هزارساله تپه‌حصار دامغان در فهرست آثار ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 09 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، مجتبی اکبرپور، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان و دبیر اجرایی رویداد آوای حصار عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رویداد پژوهشی «آوای حصار» در دامغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت در این رویداد برای همه علاقه‌مندان آزاد و رایگان است، گفت: این رویداد پژوهشی، پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه، ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن همایش‌های الغدیر دامغان هم‌زمان با ثبت محوطه باستانی و هفت‌هزارساله تپه‌حصار دامغان در فهرست آثار ملی و فرارسیدن هفته پژوهش برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه زهرا افشار، دکترای زیست باستان‌شناسی از دانشگاه دورهام انگلستان در این رویداد مطالبی را در خصوص تپه حصار ارائه می‌دهد، افزود: رویداد پژوهشی آوای حصار به تشریح موضوع روایتی نو از زندگی مردم حصار می‌پردازد.

اکبرپور با اشاره به اینکه این رویداد در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی، «دامغان، نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ» برگزار می‌شود، گفت: از دیگر برنامه این جشنواره مروری بر روند پیگیری جابه‌جایی ریل راه‌آهن از محوطه تپه حصار و نمایش آثار نقاشی کودکان دامغانی از نقش و نگار‌های تپه حصار با نام «رؤیای من در حصار» اشاره کرد.

تپه‌حصار دامغان به شماره ۱۲۸۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار