رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی گفت: 2 سایت پرتو دهی هسته‌ای خدمات ماندگاری و عقیم سازی آفات محصولات کشاورزی استان با تمرکز بر محصولات مزیت دار خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 09 December 2023

به گز ارش تابناک خراسان جنوبی، سلمان اسحاقی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به سفر امروز سید پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران به خراسان جنوبی اظهارداشت: خراسان جنوبی قطب محصولات خاص و مزیت داری، چون زرشک، زعفران و عناب به حساب می‌آید به طوری که ۹۸ درصد زرشک جهان و ایران در این استان تولید می‌شود.

وی گفت: همچنین این استان کیفی‌ترین محصول زعفران جهان را تولید می‌کند؛ بعلاوه خراسان جنوبی سومین کشور بعد از چین و کره جنوبی در زمینه تولید عناب به حساب می‌آید.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی ایران منویات مقام معظم رهبری را در زمینه امنیت غذایی و زیستی سرلوحه کارش قرار داده به همین واسطه عقیم سازی آفات و میکروبی زدایی را از محصولات کشاورزی در استان‌ها شروع کرده است.

اسحاقی با بیان این که کار هم از خراسان جنوبی آن هم به واسطه محصولات خاص و مزیت دار آن شروع شد افزود: این اقدام هم با هدف میکروبی زدایی و آفت زدایی از محصولات مزیت دار استان (زرشک، زعفران و عناب) با بیش از ۱۰۰ هزار خانوار بهره بردار در دستور کار سازمان انرژی هسته‌ای قرار گرفت.

وی با اشاره به آفتی که به جان محصول مزیت دار زرشک خراسان جنوبی افتاده و سبب شده تا بهره برداران این محصول دچار خسارت بسیاری شوند تصریح کرد: در جلسه پایانی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی نیز حضور داشت سردار مهدوی بر امنیت زیستی و غذایی محصولات استرتژیک استان به واسطه آفاتی که به جان افتاده تاکید کرد.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی موضوع دیگری که در این جلسه فرمانده سپاه استان بر آن تاکید داشت آفتی ست که دامن گیر انار فردوس شده است.

اسحاقی تصریح کرد: رهاورد سفر معاون سازمان انرژی هسته‌ای به خراسان جنوبی احداث ۲ سایت پرتودهی خدمات محصولات کشاورزی با تمرکز با محصولات مزیت دار استان (زرشک، زعفران و عناب) در زمینه افزایش ماندگاری و آفت زدایی بود که با ایجاد این سایت‌ها خراسان جنوبی هسته‌ای می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار