سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان اعتبار هزینه شده برای محور خرم‌‌آباد_ پل‌دختر را ۴۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این محور اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 08 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، گودرز بابا عباسی با اشاره به آخرین وضعیت محور خرم‌آباد-پل‌دختر، اظهار کرد: پیشرفت کلی پروژه خرم آباد-پل‌دختر به طول ۵۲ کیلومتر با در نظر گرفتن قطعه سوم که در حال انجام مطالعات است حدود ۲۸ درصد است.

وی اعتبار هزینه شده برای پروژه را ۴۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل محور خرم آباد - پل‌دختر هم اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل لرستان عمده‌ترین مشکل پروژه خرم‌آباد- پل‌دختر را کمبود اعتبار و نقدینگی همچنین عدم‌تملک اراضی کشاورزی طول مسیر عنوان کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار لازم این پروژه ظرف مدت ۲ سال قابل بهره‌برداری خواهد بود.

بابا عباسی با بیان اینکه این پروژه در چهار قطعه در حال انجام است، گفت: عملیات اجرایی قطعه اول، دوم و چهارم در حال اجرا است، قطعه سوم این محور در حال انجام مطالعات بازنگری و تکمیلی مسیر است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی قطعه سوم پس از تکمیل و جمع‌بندی نهایی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برگزار شروع خواهد شد.

به گفته سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل لرستان قطعه یک محور مذکور با طول ۱۷.۵ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی در حال حاضر فعال است.

بابا عباسی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده برای این قطعه ۳۰۰ میلیارد تومان است و برای تکمیل آن حدوداً ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر لازم است، گفت: تعداد پل‌های خاص این پروژه یک دستگاه، آبرو‌ها ۴۳ دستگاه و تونل‌ها نیز ۳ دستگاه هستند که طول بزرگترین تونل ۲۰۷۴ متر و کوچک‌ترین تونل ۳۶۰ متر است.

وی طول کلی تونل‌های این قطعه را ۲ هزار و ۷۹۸ متر عنوان کرد و افزود: در صورت تکمیل این قطعه راه ارتباطی شهر معمولان به خرم‌آباد تکمیل می‌شود.

سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل لرستان با بیان اینکه قطعه دوم این پروژه به طول یازده و نیم کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی فعال است، اظهارکرد: اعتبار هزینه شده در این قطعه ۳۰ میلیارد تومان بوده و برای تکمیل نیز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

بابا عباسی تعداد پل‌های خاص قطعه دوم را ۲ دستگاه عنوان کرد و گفت: این قطعه شامل ۲۷ دستگاه آبرو و ۳ تونل است، طول بزرگترین تونل ۱۱۰۰متر و کوچکترین تونل ۱۱۰ متر است، جمع کل تونل‌های قطعه دوم ۱۸۱۰ متر است.

وی با بیان اینکه قطعه چهار محور خرم‌آباد- پل‌دختر به طول ۱۲ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال انجام است، افزود: اعتبار هزینه شده برای این قطعه نیز ۱۴۰ میلیارد تومان بوده و برای تکمیل آن نیز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گفته سرپرست طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل لرستان تعداد پل‌های این قطعه ۲ دستگاه، آبرو‌ها ۱۸ دستگاه و تونل‌ها ۴ دستگاه است، طول بزرگترین تونل ۹۷۰ متر و کوچکترین تونل ۱۳۰ متر و جمع کل تونل‌های این قطعه ۱۸۸۰ متر است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار