کد خبر: ۱۱۴۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 07 December 2023

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سد «ماشکید سفلی» در سراوان به منظور تأمین آب آشامیدنی این شهرستان و سیرکان در حال اجراست و ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدامین بارانی روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ساخت سد ماشکید سفلی در ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی سراوان واقع در سیستان و بلوچستان با هدف ‌بهره‌برداری از جریان‌های سطحی به منظور تأمین آب آشامیدنی این شهر، توسعه کشاورزی، جلوگیری از خطر سیلاب‌های فصلی، اشتغالزایی، ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان، بهبود آبیاری ۴۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی و جلوگیری از خروج مقادیر زیادی از رواناب‌های فصلی آغاز شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این سد افزود: سد ماشکید سفلی از نوع بتن غلطکی با طول تاج یک‌هزار و ۴۵۴ متر، عرض تاج هشت متر و ارتفاع ۳۸ متر از پی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به حجم مخزن ۱۵۲ میلیون مترمکعبی این سد بیان کرد: مبلغ اولیه قرارداد سه هزار و ۷۲ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۲ هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: میزان اعتبار ابلاغی این طرح برای سالجاری ۹۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمومی و مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی بوده و مبلغ مورد نیاز برای اتمام این پروژه ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

بارانی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار به موقع عملیات اجرایی این طرح در سه ماهه سوم سال ١٤٠٤ به اتمام خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار