استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برنامه ریزی‌ها در شرکت ملی گاز به شکلی باشد که این استان در فصل سرد سال دچار قطعی گاز نشود.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 05 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز با مجید چگینی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران دیدار کرد و درباره نتایج این دیدار به رسانه‌ها اعلام کرد: این دیدار با سه هدف اصلی انجام شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار از اقدامات شرکت گاز در خراسان جنوبی تقدیر شد، تصریح کرد: شرکت گاز در دو سال گذشته، کار‌های بزرگی در استان انجام داده است.

به گفته وی اتصال ۱۰۰ درصد شهر‌ها و ۹۹ درصد روستا‌های استان به شبکه سراسری گاز، از مهمترین اقدامات شرکت گاز در خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجرای خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان و سربیشه از فاخرترین پروژه‌های شرکت گاز در شرق کشور است گفت: با اجرای این پروژه، خراسان جنوبی به رینگ گاز کشور متصل می‌شود.

قناعت تأکید کرد: بنا به موارد اشاره شده در این جلسه، خط انتقال گاز دشتک به خراسان‌جنوبی همچنان در اولویت پروژه‌های شرکت ملی گاز ایران است و با قدرت ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: سرعت عمل پیمانکار پروژه قابل تحسین است به همین دلیل در این نشست به طور ویژه از این تلاش‌ها قدردانی شد.

به گفته وی استاندار مطالبه استان، سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه است که در این جلسه هم مطرح شد.

قناعت سپس با اشاره به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، گفت: ماه‌های آخر سال، پرباران و سرد پیش بینی می‌شود، لذا با توجه به ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور، آمادگی مواجهه با شرایط فصل سرد را در دستور کار داریم.

قناعت تصریح کرد: در این جلسه، ضمن اشاره به تلاش‌های کارکنان شرکت گاز استان در بحران سردی هوای سال گذشته به این نکته تأکید شد که برنامه ریزی‌ها در شرکت ملی گاز به شکلی باشد که خراسان جنوبی دچار قطعی گاز نشود.

وی افزود: بنا به قول مساعد مدیرعامل شرکت ملی گاز و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و تجاربی که سال گذشته کسب کرده ایم، امیدواریم در سرمای پیش رو با مشکل خاصی در زمینه قطعی گاز مواجه نشویم.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار