مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه «سپید» با هدف شفاف‌سازی نحوه پرداخت کارانه پزشکان در سایت این دانشگاه راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 05 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، جواد ملکی در این خصوص عنوان کرد: علاوه بر راه‌اندازی سامانه سپید، سانانه بررسی درخواست کارانه نیز با همکاری کارگروه توزیع درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده تا پزشکان به صورت دقیق در جریان محاسبه کارانه خود قرار گیرند.

وی افزود: در نرم‌افزاری که با هدف ایجاد شفافیت در کارنامه مالی پزشکان طراحی شده، همکاران پزشک در جریان تمامی موارد مورد بررسی در بحث کارانه قرار می گیرند و عدم شفافیت و سوء تفاهماتی که در خصوص کارانه پرداختی پزشکان بود، با ایجاد این سامانه تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سامانه سپید، میز کار پزشک طراحی شده ‌و پزشک می‌تواند عملکرد خود را در این سامانه بررسی کند، افزود: همه پزشکان شاغل در بیمارستان‌ها می‌توانند وارد سامانه سپید شوند و از قسمت عملکرد پزشک، بیمارستان و سال و ماه مورد تقاضا را مشخص کنند تا اطلاعات مربوط به کارانه خود را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: همچنین از طریق این سامانه یک گزارش تفکیکی که 30 بخش مختلف در آن دیده شده است در اختیار استادان قرار می‌گیرد که شامل اطلاعات پزشک، کارکرد بستری و کسورات بیمه‌ها، ویزیت‌های سرپایی و حق الزحمه پزشک مقیم آی.سی.یو و در نهایت پرداخت نهایی قبل از مالیات و بعد از مالیات دیده می‌شود.

ملکی ادامه داد: میزان مالیات کسر شده به حساب دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز نمی‌شود و به طور کلی مربوط به اداره دارایی است و مالیات بر درآمد محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: وضعیت پرداختی قبل و بعد از مالیات در این سامانه مشخص است و پزشکان در صورت ابهام و یا انتقاد در خصوص اطلاعات می توانند موضوع را از طریق لینکی که در میز کار پزشک در سامانه سپید قرار داده شده است، پیگیری و مراحل لحظه ای درخواست خود را رصد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار