وزیر کشور با بیان اینکه طی ۴۴ سال عمر انقلاب اسلامی، هیچ‌کشوری با تهدید ما مواجه نشده است گفت: با این وجود برای تقویت بنیه دفاعی کشور صنعت موشکی ایران تقویت شده به طوریکه امروز قدرت موشکی ما معادلات قدرت‌های دنیا را بر هم زده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 05 December 2023

تابناک خوزستان: احمد وحیدی روز سه‌شنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: بنا بر گفته آمریکایی‌ها امروز ایران به نقطه‌ای رسیده که پهپادها و موشک‌هایش معادلات قدرت‌های بین‌المللی را به هم زده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس از داشتن برخی تجهیزات جنگی محروم بودیم گفت: امروز به مدد قدرت علمی دانشگاه‌ و دانشجویان به نقطه مناسبی رسیده‌ایم به همین دلیل دشمنان ملت می‌خواهند دانشگاه را از فعالیت بازدارند هر چند اطمینان دارم که دانشگاه زیر بار آنها نرفته و به حرکت رو به رشد خود ادامه خواهد داد.

وزیر کشور دانشگاه را نقطه امیدبخش کشور دانست و افزود: دانشگاه یک مسیر بسیار مهم را از ابتدای انقلاب تاکنون طی کرده و اتفاقات مبارکی در آن رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه‌های کشور مسئولیت تمدن‌سازی را برعهده دارند تصریح کرد: وقتی از تمدن نوین اسلامی، ایران قوی، مرجعیت علمی، کسب کرسی‌های بزرگ مهم فکر و اندیشه صحبت به میان می‌آید بار آن بر عهده دانشگاه و دانشجو است.

وحیدی با اشاره به اهمیت توجه دانشجویان به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توضیح داد: امروز در یک گردنه تاریخی قرار داریم که سرنوشت دنیای آینده در این گردنه تعیین می‌شود.

وزیر کشور اضافه کرد: انتظارات ذکر شده از دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به نقش دانشجویان در رویدادهای مهم تاریخی در پیش از انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: حذف لانه جاسوسی به عنوان یک کار بسیار بزرگ، برای هیچ کس قابل تصور نبود.

وحیدی یادآور شد: امروز نهضت علمی ایران اسلامی به مدد دانشگاه‌ها و دانشجویان دنیا را متعجب کرده به طوریکه در برخی حوزه‌های علمی در بین چهار تا پنج قدرت علمی دنیا قرار گرفته ایم.

محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی قبلی وزارت کشور عزل نشد

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه ماهیت وجودی سه قوه برای حل مشکلات مردم است بیان کرد: مردم انتظار دارند همکاری این سه قوه منجر به رفاه مردم و کشور شود.

وی با اشاره به تغییر محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وقت وزارت کشور گفت: پس از صدور بخشنامه‌ای از سوی معاون سیاسی که به زعم‌خودشان برای بهتر شدن انتخابات بود اما برای برخی نمایندگان مجلس سوء تفاهم ایجاد کرد و برخی از نمایندگان تصور می کردند وی به دنبال ایجاد مانع برای آنهاست در حالی که غلامرضا چنین قصدی نداشت.

وحیدی ادامه داد: معاون سیاسی وقت با اطلاع از سوء تفاهم و اختلاف پیش آمده ترجیح داد استعفا نماید.

وزیر کشور گفت: بر اساس اصل هماهنگی و همکاری قوا برای جلو رفتن امور کشور و از بین بردن سوء تفاهم پیش آمده با استعفای معاون سیاسی وقت موافقت کردم و عزلی در کار نبود.

وی تاکید کرد: به عقیده من این کار منطقی بود و خواست مردم نیز همین است.

رییس جمهور برای رفع مشکلات خوزستان مصمم است

وحیدی هفت سفر انجام شده رییس جمهور به خوزستان را حاکی از توجه و عزم‌جدی دولت برای رفع مشکلات استان دانست و خاطرنشان کرد: طرح بزرگ آبرسانی غدیر یکی از اقداماتی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

وزیر کشور با بیان اینکه کار دولت در خوزستان تمام نشده و همچنان ادامه دارد توضیح داد: نکته قابل توجه این است که روند کارها مورد توجه قرار گیرد و در حال حاضر اقدامات عمرانی دولت و توجه به آن در دولت سیزدهم مطلوب است.

وی در خصوص نحوه چگونگی انتصاب مدیران در استان گفت: در انتصاب مدیران به دنبال انتخاب کارآمدترین و بهترین هستیم.

وحیدی اظهار کرد: در آخرین ارزیابی استانداران در روز گذشته، یکی از مهم‌ترین مشخصات همه استانداران دولت سیزدهم ساده زیستی و دوری از تجملات بود و همه استانداران نمره خوب کسب کردند.

هیچ تبعید گاهی در کشور نداریم

وزیر کشور در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان در خصوص وجود فردی زمین‌خوار در شهرستان اهواز بیان کرد: اسم این زمین‌خوار را در اختیار من قرار دهید حتما به آن رسیدگی می‌شود و دستگاه قضایی با چنین مواردی در صورت اثبات برخورد می‌کند.

وی در پاسخ به دانشجویی که شهرستان ایذه در خوزستان را به عنوان تبعیدگاه زندانیان کشور عنوان کرد گفت: در کشور جایی به نام‌ تبعیدگاه وجود ندارد و در احکام قوه قضاییه تبعید موضوعیتی ندارد.

مدیر پروازی مورد قبول دولت نیست

وحیدی در بخش دیگر سخنان خود مساله اشتغال را اولویت دولت عنوان کرد و توضیح داد: رییس جمهور در خصوص اشتغال بومی دستور صادر کرده است و قطعا در مساله اشتغال اولویت استفاده از نیروهای بومی است مگر اینکه نیروی متخصص مورد نظر وجود نداشته باشد.

وزیر کشور در خصوص به کار گیری مدیران پروازی در استان گفت: مدیر پروازی مورد قبل دولت نیست.

واگن‌های متروی اهواز تا ۲ سال آینده راه‌اندازی می‌شوند

وی با اشاره به دلایل معطل ماندن طرح متروی اهواز و سومین بازدید از این طرح بیان کرد: طی چند سال گذشته متروی اهواز دچار مشکل حقوقی شده بود اما در نهایت خلع ید صورت گرفت و پیمانکار آن مشخص شد.

به گفته وحیدی تا ۲ سال آینده واگن‌های مترو اهواز راه‌اندازی می‌شوند و اقدامات زیرساختی آن طی یک‌سال آینده به نتیجه می‌رسد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار