کد خبر: ۱۱۴۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ 05 December 2023

بیست و سه سال از تأسیس شهر رامشار در شمال سیستان و بلوچستان زمان می‌گذرد؛ اما هنوز مردم این شهر از خدمات شهر نشینی بی بهره هستند. 

به گزارش ایرنا، شهر جدید رامشار در سیستان و بلوچستان و در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر محمدآباد شهرستان هامون در حاشیه مسیر ارتباطی زابل - زاهدان و در مجاورت شهر باستانی سوخته به عنوان منطقه مستعد واقع شده است.

طرح جامع شهر جدید رامشار در سال ۷۹ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید که اکنون با گذشت بیش از ۲۳ سال اما مردم آن با مشکلات زیادی مانند آموشی، مخابراتی، انتظامی و درمانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

توزیع عادلانه و یکسان خدمات در مناطق مختلف یک منطقه یکی از شاخص‌های منشور مدیریت شهری به شمار می‌رود این در حالی است که مناطقی مانند شهر رامشار واقع در جاده زابل به زاهدان به دور از توجه مسوولان واقع شده و مردمانش از برخی کمبودها رنج می‌برند.

مشکلاتی که از نبود اینترنت و پزشک سر باز کرده و دغدغه‌های عدیده‌ای برای ساکنان شهر رامشار به وجود آورده است.

۲۳ سال چشم انتظاری کی پایان می‌یابد/ شهر رامشار در جست و جوی امکانات

 

مردم رامشار، در جست و جوی امکانات و رفاهیات

یکی از کسبه شهر رامشار با ابزار گلایه از قطع اینترنت در این شهر گفت: متأسفانه وقتی مشتری برای خرید مراجعه می‌کند، به دلیل ضعف اینترنت نمی‌توانیم جوابگوی آنان باشیم چرا که دستگاه کارت خوان غیرفعال بوده و پول نقد نیز همراه خریداران نیست.

یکی از معلمان ساکن در رامشار افزود: متأسفانه در روزهای که هوا توفانی است و مدارس غیرحضوری می‌شود به دلیل ضعف اینترنت به‌هیچ‌عنوان قادر به برقراری کلاس در فضای مجازی و بهره‌مندی از سامانه شاد نیستیم.

یکی دیگر از اهالی با بیان اینکه رفع دغدغه‌های مردم، نیازمند عزم جهادی مسوولان است، ادامه داد: ما برای کارهای روزمره کوچک که نیاز به اینترنت داریم مجبور به طی مسافت هستیم تا خود را به شهر لوتک برسانیم تا بتوانیم از اینترنت استفاده کنیم.

به گفته این شهروند سیستانی؛ رامشار در مسیر جاده پرتردد زابل به زاهدان واقع شده و تردد خودروها با سرعت برای آنان حادثه آفرین شده است.

دیگر شهروند ساکن در شهر جدید رامشار از نبود پزشک در این منطقه گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه در این شهر ساختمان درمانگاه تجهیزات ساخته شده اما فاقد پزشک است و ما از مسوولان خواهان رفع مشکلات خود را داریم.

۲۳ سال چشم انتظاری کی پایان می‌یابد/ شهر رامشار در جست و جوی امکانات

 

رفع مشکلات شهر رامشار در دستور کار

مدیرعامل شهر جدید رامشار با توجه‌به گلایه‌های شهروندان در ضعف اینترنت بیان کرد: در خصوص رفع مشکل اینترنت پیگیری‌های متعددی با مخابرات صورت‌گرفته اما علی‌رغم همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها تا کنون اتفاق مثبتی رخ نداده است.

ابوذر نکوئی پیرامون مشکلات بهداشتی و درمانی در رامشار، افزود: برای رفع این مشکلات پیگیری‌های با دانشگاه علوم پزشکی زابل صورت‌گرفته که در این رابطه قول‌های مساعدی دادند و امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

وی با اشاره به بروز برخی از مشکلات برای شهروندان، گفت: می‌طلبد همکاری جهت استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان هر چه سریع‌تر در شهر جدید رامشار اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شهر رامشار در خصوص نبود پاسگاه انتظامی در این شهر گفت: این موضوع در دستور کار شورای تأمین و انتظامی سیستان و بلوچستان است که هرچه سریع‌تر بحث پاسگاه و مقرر انتظامی را برای سهولت نیازهای مردم و مسائل امنیتی برقرار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار