معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: در حال حاضر تولید مرغ در استان بیش از نیاز بازار است و نایاب شدن مرغ در روزهای اخیر مربوط به اعتراض مرغداران نسبت به قیمت مرغ بوده که از تحویل آن به کشتارگاه خودداری کردند.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 05 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار عباسی در نشست تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت:به دنبال افزایش قیمت مرغ در سراسر کشور به علت افزایش هزینه‌های تولید، مرغداران نتوانستند بخش عمده‌ای از نهاده‌ها و جوجه یک روزه را از بازار تامین کنند که این عامل باعث شد تا مرغداران مجبور به تامین نهاده به قیمت آزاد شوند و این موضوع باعث افزایش هزینه ها برای آنها شد.

وی افزود: با وجود اینکه بیش از ۴۰۰ تن کشتار مرغ در استان ایلام وجود دارد اما در این خصوص مرغداران از عرضه مرغ به کشتارگاه خودداری کردند که اقدامات لازم در این خصوص با برگزاری نشست های متعدد با مرغداران انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اعلام قیمت مرغ در روز گذشته در نقاط مختلف کشور، ابراز کرد: با بررسی قیمت عرضه گوشت مرغ در استان های همجوار، مقرر شد قیمت هر کیلو مرغ ۵۰ هزار ریال افزوده شود که از این میزان ۳۰ هزار ریال برای مرغداران، ۱۰ هزار ریال برای کشتارگاه و ۱۰ هزار ریال نیز برای عاملان توزیع لحاظ شده است.

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ گونه کمبود مرغ در استان وجود ندارد، یادآور شد: کمبود کشتار نیز در استان وجود ندارد و به اندازه نیاز استان کشتار مرغ انجام می شود.

وی در خصوص فروش مرغ توسط مرغداری ها، افزود: در این راستا به واحدهای تولید مرغ استان مجوز داده شد ۵۰ درصد مرغ تولیدی را تحویل کشتارگاه و مابقی را به خارج از استان صادر کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: نرخ مصوب قیمت مرغ در استان هر کیلو ۸۱۰ هزار ریال بود که با افزایش ۵۰ هزار ریالی به ۸۶۰ هزار ریال افزایش یافته است.

عباسی با تاکید بر اینکه مشکل تامین جوجه یک روز و نهاده برای مرغداران مساله ای سراسری است، خاطرنشان کرد: اگر چنانچه عرضه زیاد و تقاضا کم شود احتمال کاهش قیمت مرغ وجود دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار