با حضور رییس اداره صمت، رییس تعزیرات حکومتی و نمایندگان فرمانداری ،اداره راه وشهرسازی، امور مالیاتی، بازرسی اصناف و اتحادیه مشاورین املاک و خودرو شهرستان چند بنگاه املاک دراردکان مورد بازرسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 05 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، رییس اداره صمت شهرستان اردکان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ضمن بازرسی و بازدید از بنگاه‌های املاک، قرار دادهای ثبت شده در مشاورین املاک مورد بازبینی قرار گرفت.
میثم فلاح افزود: در این گشت به دو واحد بنگاه‌ املاک غیرمجاز که جواز کسب نداشتند، اخطار ماده ۲۷ قانون‌ نظام صنفی داده شده بود که ظرف مدت ده روز نسبت به تشکیل پرونده و دریافت پروانه کسب اقدام کنند .
وی گفت: گشت های مشترک اداره صمت و اعضای زیر مجموعه آن هر هفته ادامه خواهد داشت و واحد های فاقد پروانه کسب به عنوان فرار مالیاتی به اداره امور مالیاتی شهرستان معرفی خواهند شد.
وی اعلام کرد: دریافت کد رهگیری بدون پرداخت هزینه اضافی ، دریافت حق کمیسیون طبق تعرفه ابلاغی و صدور رسید در قبال پرداخت حق کمیسیون از مواردی است که باید مراجعه کنندگان به مشاوران املاک مد نظر داشته باشند.
میثم فلاح خاطرنشان کرد: مردم از ثبت هر نوع قرارداد در بیرون دفاتر مشاورین املاک و توسط دیگر صنوف خودداری نمایند و حتما قرارداد ها با قولنامه های معتبر دارای شماره سریال و سربرگ اتحادیه و همچنین مهر و امضای بنگاه و درج دقیق ثمن معامله وشماره سریال چک ها و با دریافت یک نسخه از قولنامه صورت پذیرد و از انجام معامله بصورت تحویل خودرو بجای مبلغ ملک یا تحویل زمین بجای مبلغ معامله اصلی و بطور کلی جابجایی املاک مورد معامله خودداری و حتما برای هر نوع معامله ،یک قرارداد مجزا تنظیم نمایندو مهمترین موضوع که باید هم مردم اطلاع داشته باشند و هم بنگاه های املاک که ملزم به رعایت هستند ممنوعیت معامله املاک نهضت ملی و همچنین املاک وقفی بدون پذیره در قالب قرارداد می‌باشد.
رییس اداره صمت شهرستان اردکان در پایان افزود: شهروندان می توانند از مشاوران املاکی که طبق ضوابط و موارد ابلاغی عمل نمی کنند نام بنگاه را برای رسیدگی به اداره صمت شهرستان (32227500)یا از طریق سامانه 124 اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار