دبیر جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن:
دبیر جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن به ظرفیت‌های استان یزد و شهرستان مهریز در حوزه شعر اشاره کرد و گفت: جشنواره سرباز وطن به صورت ملی و بین المللی برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ 05 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، عالیه مهرابی در نشست خبری با خبرنگاران یزد اظهار داشت: ایده اصلی این برنامه سه سال گذشته توسط فرماندار مهریز و مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز ارائه شد.
وی با بیان اینکه دوره قبلی این رویداد به صورت استانی برگزار شده بود گفت: امسال شاهد رشد و ارتقای این رویداد هستیم و جشنواره سرباز وطن به صورت منطقه‌ای و با حضور 5 استان برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره منطقه‌ای سرباز وطن اظهار امیدواری کرد که با برگزاری هرچه موفق این جشنواره، در سال‌های بعد شاهد برگزاری آن در سطح ملی باشیم.
مهرابی ادامه داد: قطعا یزد نه تنها در حوزه ملی بلکه در حوزه بین‌المللی ظرفیت برگزاری رویداد بزرگ شعر با موضوع سردار دلها را دارد و باید برنامه‌ریزی برای آن انجام شود.
وی به رویدادهای متعدد شعر برگزار شده در شهرستان مهریز اشاره کرد و گفت: همدلی و وفاقی که در شهرستان مهریز وجود دارد زمینه برگزاری هرچه بهتر این جشنواره را فراهم می‌کند.
دبیر جشنواره منطقه‌ای سرباز وطن گفت: این رویداد در سه موضوع پذیرای اشعار شاعران پنج استان کشور است که نخستین موضوع آن مکتب حاج قاسم است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که ابعاد شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد، در این جشنواره هم یکی از موضوعات اصلی به این حوزه اختصاص پیدا کرد.
مهرابی با بیان اینکه دومین موضوع این جشنواره رویای حاج قاسم است گفت: در محور مقاومت رویای ایشان دنیای بدون اسرائیل بوده و امروز همه ما شاهد هستیم که این رژیم کودک‌کش، چه جنایت‌هایی را در غزه مرتکب می‌شود و این فراخوان در بهترین زمان منتشر می‌شود تا بتوانیم حمایت خود از مردم فلسطین و غزه را اعلام کنیم.
وی سومین موضوع از محورهای جشنواره را «ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست» دانست و گفت: در این بخش نقش شخصیتی حضرت زهرا(س) مورد توجه قرار گرفته است.
دبیر جشنواره منطقه‌ای سرباز وطن با تاکید بر اینکه هشت نفر از شعرای شرکت کننده در این جشنواره به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند گفت: علاوه بر این افراد، 5 نفر هم به عنوان قابل تقدیر معرفی و آثار جشنواره هم به صورت یک کتاب نفیس منتشر خواهد شد.
مهرابی افزود: امسال به صورت ویژه شاعران استان یزد یک رویدادی پیش از نشست اختتامیه در شهرستان مهریز برگزار می‌شود و شعرای حاضر به شعرخوانی در این برنامه می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار