رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین از ارتقاء این مجموعه از سطح ۳ به سطح ۲ کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 03 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، جعفر احمدی در آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری استان قزوین که پیش از ظهر امروز با حضور سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسوولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: طی چند دهه گذشته در حوزه‌های علمی و فناوری کشور جهش بزرگی رخ داده است و جوانان و نخبگان ایرانی، قله‌های علمی که تا قبل از آن در اختیار چند کشور خاص بود را توانستنه اند فتح کنند.

وی از ایجاد شرایط امید آفرین در حوزه‌های بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «به قله‌های فتح نزدیک هستیم» که امروز همه معتقدیم باید با توان بیشتری در این مسیر گام برداریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین افزود: از نظر مرجعیت علمی در رتبه ۱۵ دنیا و اول منطقه هستیم. علم و فناوری حلقه متصل به یکدیگر است و اگر مرجع علمی با دیپلماسی فناوری آمیخته شود شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود.

احمدی موفقیت‌های هر کشور را در صادرات علم از آن دانست خاطر نشان کرد: امروز مرز‌های سیاسی و جغرافیایی تغییر کرده و بایستی فاصله بین واقعیت‌ها و باید‌ها از بین برود که تحقق آن در مسیر علم و فناوری است.

این مسوول ادامه داد: نظام فکری خودباوری می‌تواند ما را به هدف برساند که این نظام فکری در میان نخبگان و دانشمندان کشور ایجاد شده است.

وی جایگاه کشورمان در رتبه بندی GII را در رده ۵۳ دنیا عنوان کرد و گفت: تولیدات دانش بنیان در صنعت‌های مختلف نفوذ زیادی ندارند که در صورت رقم خوردن این امر اقتدار ملی نیز فراهم می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اضافه کرد: تلاش کرده ایم از تمامی فضا‌های توانمندی استان در این نمایشگاه حضور داشته باشند و از مسوولان استانی و دانشگاهی و دانش آموزی می‌خواهیم در قالب اردو‌های راهیان پیشرفت از این نمایشگاه بازدید کنند.

احمدی از ارتقاء پارک علم و فناوری استان قزوین از سطح ۳ به سطح ۲ کشور خبر داد و اظهار کرد: تنوع زیست بوم استان تا دو سال اخیر متمرکز بر شهر قزوین بود و شهرستان‌ها را در اختیار نداشتیم و اکنون با افتتاح مراکز رشد شهرستان‌های البرز، آبیک، تاکستان و بوئین زهرا زیست بوم فناوری استان شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهد بود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار