امام جمعه زنجان گفت: امروز بالاترین مولفه قدرت دانش است، امروز هر کشوری که از لحاظ دانش پیشرفت کند به همه مؤلفه‌های قدرت دست پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 03 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان ظهر امروز در جلسه طرح پیوند مسجد و مدرسه اظهار داشت: در مقاطع مختلف تاریخی مؤلفه‌های قدرت کشور‌ها به اقتضای زمان متفاوت بوده در برهه‌ای قدرت نظامی، در برهه‌ای ثروت، اما امروزه در عصر اینترنت سرعت انتقال داده‌ها بسیار بالاست.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) گفت: امروز بالاترین مؤلفه قدرت دانش است، امروز هر کشوری که از لحاظ دانش پیشرفت کند به همه مؤلفه‌های قدرت دست پیدا می‌کند.

وی افزود: امروز سرعت حرکت و رشد کشور‌ها بسیار بالاست و ما در ۳۰۰ سال اخیر عقب نگه داشته شده‌ایم و برای جبران یک راه بیشتر نداریم و آن انتخاب راه میان‌بر است که خوشبختانه بعد از انقلاب یک حرکتی آغاز و ما امروز رتبه ۱۵ رشد دانش را در دنیا داریم، اما هنوز از دنیا عقب هستیم.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: انسان آتشفشان اراده است اگر اراده و انگیزه قوی باشد، با پشتکار انسان به هدف می‌رسد و اگر صداقت و معنویت داشته باشد از امداد‌های غیبی هم می‌تواند بهره ببرد.

وی با بیان اینکه آمریکا درگذشته بار‌ها ما را با گزینه نظامی تهدید می‌کرد، اما امروزه دوران بزن‌دررو تمام شده است، گفت: وقتی سردار سلیمانی را به دستور ترامپ ترور کردند گفتند: اگر اقدام متقابل کنید ۵۲ نقطه را هدف قرار می‌دهیم؛ اما ما ۱۲ موشک به بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه که عین الاسد نام دارد شلیک کردیم، ولی آن‌ها نتوانستند پاسخ بدهند.

امام جمعه زنجان با تأکید بر لزوم قدردانی از زحمات پدر و مادر و معلمان زحمت‌کش خطاب به دانش‌آموزان گفت: فرزندان من آینده از آن شماست و سنگر شما امروز مدرسه است و وظیفه اصلی شما تهذیب و ورزش است، امیدوارم با وجود شما دانش آموزان عزیز ایرانی آباد و پیشرو داشته باشیم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار