معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مردم در دوام و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی قطعی و مؤثر دارند.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 03 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سیدمحمد تقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور عصر امروز در ستاد انتخابات خراسان جنوبی، با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی خوب در این استان اظهارداشت: خراسان جنوبی به واسطه حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و انقلابی جزو رتبه‌های برتر کشور در مشارکت سیاسی است.

وی با بیان اینکه تمرکز پرداخت اعتبارات ما بر مبنای اولویت بخشداری هاست، افزود: نیازمندی‌های مالی در روند انتخابات احصا شده و به در حال رفع مسائل هستیم.

شاهچراغی با تأکید بر ضرورت بررسی نیاز‌ها و آماده سازی شعب اخذ رأی گفت: همان طور که در دستورالعمل‌های آمده است میزان فراهم بودن امکانات شعب اخذ رأی بررسی کنید و به زودی نقاطی که نیاز به تقویت زیرساخت‌های ارتباطی از جمله فیبرنوری و آنتن دهی دارد آماده سازی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه برای تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی در روز برگزاری انتخابات، پیش بینی‌های لازم صورت گرفته، اظهار داشت: ما اصرار بر پوشش کامل اینترنت در همه شعب اخذ رأی داریم که برای رسیدن به این هدف، اقدامات لازم در دستور کار است.

شاهچراغی تصریح کرد: برگزار کننده انتخابات مردم هستند و در روز انتخابات ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم در بیش ۶۵ هزار شعبه اخذ رأی به اجرای انتخابات خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به الگوی موفق مشارکت سیاسی مردم در خراسان جنوبی، گفت: تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیازمند مسئولیت پذیری و فعالیت همه آحاد و بخصوص گروه‌های مرجع اجتماعی همچون اساتید دانشگاه، معلمان، خانواده‌های معظم شهدا و معتمدین محلی و نخبگان است.

شاهچراغی ادامه داد: مردم اثر قطعی را در دوام و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند، خراسان جنوبی در دفاع از انقلاب اسلامی علی رغم همه مشکلات سرآمد است که این از افتخارات این سرزمین است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب مایوس شدن دشمنان قسم خورده ملت ایران خواهد شد و انتخابات پُرشور در اصل تضمین کننده امنیت و پیشرفت کشور است.

ضرورت تقویت زیرساخت‌های انتخابات خراسان جنوبی

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی هم در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: حمایت وزارت کشور به تقویت زیرساخت‌ها در این استان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به راهبرد‌های سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت مورد تأکید رهبر معظم انقلاب برای انتخابات گفت: راهبرد مشارکت و رقابت انتخاباتی شامل سه ضلع حاکمیت، نخبگان سیاسی و مردم است، اما بحث سلامت و امنیت تنها در حیطه حاکمیت و دولت باید تأمین شود.

قناعت با بیان اینکه اشراف کامل امنیتی در استان خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: بیشترین مرز مشترک را با کشور افغانستان داریم، اما از امنیت پایدار برخورداریم و مشکل و دغدغه‌ای هم در این زمینه نداریم.

به گفته وی مؤلفه سلامت به اجرائیات یعنی تأمین نیروی انسانی، مباحث اعتباری، ایاب و ذهاب و پوشش آنتن دهی بر می‌گردد که امیدوارم نواقص اندک موجود تا انتخابات رفع شود.

وی متذکر شد: در حوزه اجرا و نرم افزاری برای پوشش اینترنت و آنتن دهی، جلسات دیگری برای رفع کاستی‌ها برگزار می‌شود تا بدانیم ۹۶ درصد پوشش جغرافیایی اینترنت، چقدر از جمعیت را شامل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در قانون علیه و یا به نفع کسی نباید کار شود که تاکنون در این مورد گزارشی در استان نداشتیم، این موضوع مهم و کلیدی باید توسط مسئولان رعایت شود.

قناعت با بیان اینکه حدود ۱۰ یا ۱۵ پروژه استان برای تکمیل نیاز به منابع اعتباری اندکی دارند که با افتتاح آن‌ها شاهد امیدآفرینی در جامعه خواهیم بود، تصریح کرد: فرمانداران، معاونان و بخشداران باید اولین نفراتی باشند که در جریان حوادث روایت اول را بازگو کنند تا خوراک بیگانگان نشود.

وی با تأکید بر اینکه از آن جایی که رئیس جمهور کاندیدای خبرگان استان ما شده اند خراسان جنوبی مورد توجه است، افزود: خراسان جنوبی، استان آرام و متدینی است و هرچه فضای تعاملی بیشتر باشد بهتر است.

به گفته وی درصد مشارکت مردم استان خراسان جنوبی بالاست و برای این مشارکت بیشتر باید اشراف بر کار، حل مشکلات، مدیریت در صحنه، افتتاح پروژه ها، تعامل با مردم بیشتر مدنظر باشد.

کوچکترین عقب ماندگی در روند اجرای انتخابات در نداریم

محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در ستاد انتخابات استان اظهار داشت: خراسان جنوبی ۱۵۱ هزار کیلومتر وسعت دارد که ۵۰ هزار کیلومتر سکونت گاهی و بخش دیگر کویری و لم یزرع است.

وی با بیان اینکه ۹ درصد مساحت کل کشور را خراسان جنوبی به خود اختصاص داده یعنی سومین استان پهناور کشور است، اظهار داشت: ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان داریم، ۱۱ شهرستان و ۲۸ بخش، ۳۳ شهر، ۶۶ دهستان و سه هزار و ۵۷۱ آبادی که هزار و ۷۹۲ آبادی دارای سکنه و هزار و ۷۷۹ آبادی هم به دلیل خشکسالی‌های پی در پی خالی از سکنه اند.

به گفته وی رتبه ۲۸ کشوری به لحاظ جمعیت را داریم، اما وسعت استان زیاد است که این پراکندگی جمعیت نیازمند ایجاد شعبات اخذ رأی بیشتری است و با توجه به وسعت و پراکندگی نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

وی تأکید کرد: خراسان جنوبی با وجود مردمی ولایتمدار، در صحنه‌های سیاسی و انتخابات همواره استان اول یا دوم بوده ایم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با وجود کویر گسترده بالاترین ضریب امنیتی را داریم، اظهار داشت: به لحاظ اقتصادی ۵۳ ماده معدنی و کانی‌های با ارزش و نیز رتبه اول تولید زرشک و زعفران و رتبه‌های برتر در گل نرگس، بادام، عناب، گیاهان دارویی و پسته را داریم.

طالبی با بیان اینکه پنج جلسه ستاد انتخابات را در مرکز استان داشته ایم، گفت: در شهرستان‌های بشرویه، فردوس، سرایان، زیرکوه و قاینات هم ستاد انتخابات برگزار کرده ایم تا مشکلات رفع شود.

وی افزود: اطلس امنیتی انتخابات را تدوین کرده و در شورای تأمین به تصویب رسانده ایم و هیئت‌های بازرسی و هیئت هم شکل گرفته اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کوچکترین عقب ماندگی در روند اجرایی انتخابات نداریم، گفت: حتی شعب شهرستانی و خودرو‌ها نیز در حال مشخص شدن هستند.

طالبی با بیان اینکه کارگاه‌های توجیهی و آموزشی برگزار شده و در شهرستان‌ها هم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: نقاط فاقد پوشش آنتن دهی و مناطق صعب العبور بررسی شده تا نیروی انسانی و شعب اخذ رأی و صندوق‌ها مشخص شوند.

وی با اشاره به این که به لحظه قوانین انتخاباتی ابلاغ شده را به رده‌های پایین‌تر ابلاغ کردیم، افزود: به جهت امید بخشی دلیل عقب ماندگی پروژه‌ها صادقانه به مردم اطلاع رسانی شده است.

به گفته طالبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، ۷۴.۱۸ درصد مشارکت را داشته‌ایم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار