معاون امور اقتصادی و بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۶۰ میلیون دلار کالای استان‌های دیگر از مرزهای خوزستان طی سال جاری صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 03 December 2023

تابناک خوزستان: غلامرضا محمدی‌پور صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از صادرات ۱۶۰ میلیون دلار کالای استان‌های دیگر از مرزهای خوزستان در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: این آمار نشان دهنده بهتر شدن شرایط صادرات در مرزهای خوزستان و ایجاد اطمینان برای سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به کالاهایی که بیشترین میزان صادرات را از مرزهای خوزستان داشته‌اند، افزود: محصولاتی همچون پروپان، شمش فولادی، اوره، گاز مایع، میلگرد، گاز طبیعی و کنسانتره بیشترین میزان سبد صادراتی استان را شامل شدند.

محمدی‌پور ادامه داد: بیشترین میزان صادرات از استان خوزستان به کشورهای چین، امارات، عراق، ترکیه، هند، کویت، افغانستان، پاکستان و اندونزی بوده است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی اداره کل صمت خوزستان به عمده‌ترین مشکلات ۲ مرز شلمچه و چذابه استان در امر صادرات اشاره و بیان کرد: نبود زیرساخت مناسب و وضع عوارض برای برخی کالاهای صادراتی از سوی کشور عراق مشکلاتی را برای بازرگانان ایجاد کرده است.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار