رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد
تابناک/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۱۰ هزار تن محصول کیوی کشور از گیلان صادر می شود، تصریح کرد: ۵۰ درصد کیوی ایران به اتحادیه اوراسیا به عنوان بازار هدف ما صادر می شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 03 December 2023

صادرات ۵۰ درصدی کیوی کشور به اوراسیا از طریق گیلانصادرات ۵۰ درصدی کیوی کشور به اوراسیا از طریق گیلانصادرات ۵۰ درصدی کیوی کشور به اوراسیا از طریق گیلان

صالح محمدی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، محصول ارزآور کیوی را برای کشور مهم دانست و اظهار کرد: کیوی ایران به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادر می شود و لذا باید برنامه های مدون علمی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری را در دستور کار قرار دهیم.

وی استان گیلان را دارای ۷۵۶۰ هکتار باغ کیوی دانست و افزود: سالانه ۲۱۰ هزار تا ۲۱۵ هزار تن کیوی در گیلان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۱۰ هزار تن محصول کیوی کشور از گیلان صادر می شود، تصریح کرد: ۵۰ درصد کیوی ایران به اتحادیه اوراسیا به عنوان بازار هدف ما صادر می شود و مابقی را به بازارهای منطقه از جمله عراق و امارات و افغانستان صادر می کنیم.

محمدی، کیوی را محصول صادراتی دانست که نیازمند نگاه علمی و تخصصی است و خاطرنشان کرد: باید اقدام به تولید کیوی مطابق با ذائقه بازارهای هدف کنیم و ملاحظات تغذیه ای و قرنطینه ای و حفظ نباتات را در دستور کار قرار دهیم تا بازارهای هدف را حفظ و اقدام به تصاحب بازارهای جدید کنیم.

وی با اشاره به وجود نهال های جوان در باغات کیوی استان، یادآور شد: در سال های آینده شاهد افزایش حجم تولید محصول کیوی خواهیم بود که لازمه آن ایجاد بازارهای جدید و حفظ برتری صادراتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تشکیل میز تخصصی کیوی با حضور اساتید دانشگاه و تجار و باغداران و صاحبان صنایع خبر داد و اضافه کرد: امسال صندوق تخصصی توسعه صادرات کیوی را نیز با رویکرد غرب گیلان به عنوان قطب تولید کیوی ایجاد خواهیم کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار