صالح محمدی نیز در حاشیه برگزاری آئین شکرانه برداشت محصول کیوی در شهرستان تالش
صالح محمدی نیز در حاشیه برگزاری آئین شکرانه برداشت محصول کیوی در شهرستان تالش واقع در غرب گیلان در جمع خبرنگاران افزود: تولید این محصول برای کشور حائز اهمیت و ارزآور است بطوریکه به بیش از ۳۰ کشور دنیا با نام محصول کیوی ایران صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 03 December 2023

۵۰ درصد محصول کیوی گیلان به اتحادیه اوراسیا صادر می‌شود۵۰ درصد محصول کیوی گیلان به اتحادیه اوراسیا صادر می‌شود۵۰ درصد محصول کیوی گیلان به اتحادیه اوراسیا صادر می‌شود

وی اظهار کرد: بنابراین برای اهمیت دادن به این محصول باید برنامه‌های مدون علمی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کرد که برگزاری آئین شکرانه برداشت، فرصتی برای معرفی این محصول است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تن محصول کیوی در گیلان تولید می‌شود، اضافه کرد: این استان دارای هفت هزار و ۵۶۰ هکتار باغ کیوی است.

محمدی بیان کرد: همچنین سالانه بیش از ۲۱۰ هزار تن محصول کیوی کشور، از گیلان صادر می‌شود؛ ضمن اینکه ۵۰ درصد محصول کیوی استان به اتحادیه اوراسیا به عنوان بازار اصلی و هدف ما صادر و بقیه نیز به سایر کشورها از جمله عراق، امارات متحده و افغانستان به صورت نیاز بازارهای منطقه صادر می‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه نگاه این سازمان به محصول کیوی تخصصی و علمی است، اظهار کرد: با توجه به صادرات محور بودن این محصول باید تلاش کرد کشت آن مطابق با ذائقه و بازار هدف تولید شود و ملاحظات تغذیه‌ای به لحاظ حفظ نباتات و قرنطینه‌ای رعایت شود.

محمدی افزود: با توجه به اینکه بخشی از باغات کیوی از نهال‌های جدید برخوردار است که در سال‌های آینده افزایش تولیدخواهد یافت؛ باید با رعایت موارد یاد شده ضمن حفظ بازار هدف در تصاحب بازارهای تازه تلاش کرد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته میز تخصصی کیوی را با حضور استادان دانشگاه، تجار، باغداران و صاحبان صنایع ایجاد کردیم؛ امسال در پی راه اندازی صندوق تخصصی توسعه صادرات کیوی در گیلان و در شهرستان تالش هستیم.

در حاشیه این آیین نیز محصولات مختلف کشاورزی، کودهای شیمیایی، ماشین الات و محصولات ارگانیک کشاورزی و غذاهای محلی شهرستان به نمایش گذاشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار