سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد؛
 سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات جان سه نوجوان مهریزی در ارتفاعات برفخانه طزرجان با تلاش ۱۰ ساعته‌ تیم‌های امدادی هلال احمر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ 02 December 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد عشقی اظهار کرد: بنا به اطلاع به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان یزد مبنی بر گم شدن سه نفر در برفخانه طزرجان، بلافاصله ۱۰ نیرو امدادی متشکل از تیم امداد و نجات کوهستان تفت و تیم واکنش سریع استان با دوخودرو کمک‌دار امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی عنوان کرد: پس از رسیدن نجاتگران هلال احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر کوهستانی و عملیات جستجو در دره لاکوچک و لابزرگ، سه نوجوان مهریزی در منطقه دره لابزرگ برفخانه پیدا شدند و به وسیله تجهیزات و ست کوهستان، با توجه به گیرافتادگی در کوهستان، آنها را به پایین کوه و محل امن انتقال دادند.

عشقی با اشاره به اینکه این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز شد و تا ساعت ۰۴:۴۰ صبح امروز ادامه داشت، عنوان کرد: با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان‌های استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می‌دهد، کوهنوردان و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ضمن قدردانی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر که همیشه در همه جا آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند، بیان کرد: شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار