امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امر بسیار مهم نقش حضرت زهرا (س) در هدایت بشر از زمان پیامبر تا قیام قیامت است.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 01 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله حبیب الله غفوری ظهر امروز (جمعه ١٠ آذر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: در این ایام که متعلق به حضرت صدیقه طاهره است در خطبه اول قرار شد به شخصیت آن حضرت بپردازیم.

وی افزود: در اواخر عمر آن حضرت فرشته الهی مکرر خدمتشان شرف یاب می‌شد و نکاتی را خدمتشان می‌گفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حضرت علی (ع) فرمودند  «این حالتی که شما می‌گویید فرشتگان بر شما وارد می‌شوند به من اطلاع دهید و آن چیزی که می‌گویند بگویی تا من بنویسم».

وی گفت: حضرت صدیقه طاهره این مطالب را بازگو می‌کردند و حضرت علی (ع) این مطالب می‌نوشتند‌.

غفوری ادامه داد: آن چیزی که نوشته می‌شد کتابی شد به نام مصحف فاطمه سلام الله علیها یا صحیفه فاطمه سلام الله علیها، هر ٢ عنوان آمده اما مشهور همان مصحف فاطمه است.

وی گفت: مصحف فاطمه کتابی است که در اختیار فرزندان آن حضرت بوده و هم اکنون در اختیار صاحب الزمان است و فرد دیگری غیر از فرزندان آن حضرت این کتاب را ندیده است.

وی عنوان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند «در این کتاب حکم حلال و حرام نیست در این کتاب آنچه که قرار است در عالم واقع بشود آمده است».

غفوری خاطرنشان کرد: این را امام راحل می‌فرمودند که فضائل حضرت زهرا (س) بسیار زیاد است اما بالاترین فضلیت همین مطلب است که فرشته الهی به این حضرت وارد می‌شد و مطالبی را می‌آورد که بشری نبود و آسمانی بود و حاصلش مصحفی است که عرض شد.

غفوری تشریح کرد: امر بسیار مهم نقش آن حضرت در هدایت بشر از زمان پیامبر تا قیام قیامت است.

وی افزود: یاد خدا برای انسان مؤمن مصونیت از وسوسه‌های شیطان و وسوسه‌های نفس اماره را به همراه دارد، دل را زنده می‌کند و باعث می‌شود که انسان نشاط معنوی پیدا کند.

عبادت خالصانه راز موفقیت انسان است

غفوری عنوان کرد: فاطمه‌ زهرا (س) می‌فرمایند «کسی که برای خدا خالصانه عبادت کند خداوند با فضیلت ترین مصلحت را در همه‌ عرصه‌های زندگی‌اش برای او نازل می‌کند» و حضرت سرّ موفقیت انسان را در همه‌ عرصه‌ها زندگی عبادت خالصانه می‌داند.

وی افزود: ۱۰ آذر ماه روز شهادت شهید مدرس و روز مجلس است که امام خمینی (ره) او را به عنوان یک الگوی تمام عیار برای نمایندگی مجلس معرفی کرد.

امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای است و نمایندگاه ملت از سراسر کشور در مجلس اجتماع می‌کنند که برای مصالح جامعه قانون بگذارند.

غفوری بیان کرد: نمایندگی مجلس و نمایندگی مجلس خبرگان هر ٢ حائز اهمیت است و ما باید از اکنون آماده انتخابات باشیم.

وی ادامه داد: توقع مردم از نمایندگان این است که از مسیر دیانت خارج نشوند، اهل تلاش و کوشش و کارآمد باشند و اهل دلسوزی برای تمام اقشار جامعه خصوصا قشر محرومان باشند، اهل شجاعت و شهامت باشند و در مقابل دشمنان و مافیاهای داخلی بایستند.

غفوری اضافه کرد: ۱۲ آذر ماه روز معلولان است، معلولیت یک نوع آزمون الهی است و انسان‌های معلول از نظر شخصیت الهی و انسانی هیچ تفاوتی با دیگران ندارند و نمونه آن مسابقات پارا آسیایی که رتبه دوم را در قاره آسیا کسب کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خصوص روز دانشجو بیان کرد: ۱۶ آذر ماه روز دانشجو است و آنچه از دانشجو در سراسر ایران انتظار می‌رود این است که حرکت علمی شکوفا و امیدبخش با آینده نگری و توجه ویژه به کسب دانش و علم برای بالا بردن رتبه علمی کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: توقع بعدی ملت از دانشجویان این است که جهت گیری فکری و سیاسی درست و انقلابی در مسیر شهدا برای حفظ میراث گرانبهای شهدا خصوصا شهدای دانشجو داشته باشند.

 

سقوط رژیم صهیونیستی نزدیک است

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: توقع بعدی توجه به تحصیل توجه به تهذیب نفس توجه به حفظ سلامت جسمانی در جوانی و ایفای نقش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی موثر است.

غفوری عنوان کرد: دشمن در مقابله با طوفان الاقصی نهایت حماقت را بکار برد و اولین حماقتش این بود که به مردم بی‌گناه و زنان و کودکان رحم نکرد و این باعث شد که آبروی رژیم صهیونیستی آبروی آمریکا و آبروی تمدن و فرهنگ غرب را ببرد.

وی ادامه داد: حماقت دوم حمله زمینی بود که دشمن تلفات زیادی داد و حماقت سوم پذیرفتن آتش بس بود که این اعلام رسمی شکست آن‌ها بود.

غفوری گفت: حماقت چهارم این بود که کودکان را در مقابل اسرای اسرائیل آزاد کرد و آبروی جبهه استکبار رفت و پیش بینی کارشناسان خودشان هم این است که رژیم صهیونیستی برای مدت زیادی دوام نمی‌آورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار