مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون خبرداد؛
پیش‌نویس لایحه امنیت شغلی و ساماندهی قرارداد‌های کارگری در کشور تنظیم شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 27 November 2023

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزار ت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی کاشان گفت: سالانه به ۴۰۰ هزار پرونده دعاوی کارگری در کشور رسیدگی می‌شود.
میثم غریوی یوسف‌آباد افزود: قانون کار در ۱۲ فصل و در خصوص قرارداد کار، شرایط کار، حفاظت فنی و بهداشت کار، آموزش و اشتغال، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مراجع حل اختلاف، شورای عالی کار، جرائم و مجازات‌ها و مقررات متفرقه تدوین شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی از تصویب این قانون گذشته ضرورت بازنگری به ویژه در بحث آیین دادرسی کار مشهود است.
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارفرما و کارگر دو بال کار و تولید هستند و نگاه قانون کار هم به کارفرما و هم به کارگر می‌بایست در چارچوب رعایت عدالت اجتماعی باشد.
غریوی درباره اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر نیروی کار گفت: امسال ۲ اقدام در زمینه طبقه‌بندی مشاغل محقق شد که یکی برگزاری آزمون بود و در این زمینه برای انتخاب مشاوران در طرح طبقه‌بندی مشاغل، آزمون سراسری برگزار شد و ۱۶۰ نفر در این آزمون پذیرفته شدند.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم دعاوی کارفرما و کارگری از طریق صلح و سازش برطرف شود، افزود: سالانه ۴۰۰ هزار پرونده در هیئت‌های حل اختلاف بررسی می‌شود که آمار بالایی است و عمده ظرفیت برای رسیدگی به دعاوی کارفرمایی و کارگری صرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار