فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک از برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای استقبال و تشییع ۹ شهید گمنام در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷ 30 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، جلسه ستاد بزرگداشت شهدای گمنام ظهر امروز در سالن جلسات دفتر امام جمعه شهرستان آبیک با حضور حجت الاسلام تقی روحانی امام جمعه شهرستان آبیک، حجت اله مددخانی فرماندار آبیک، سرهنگ مهدی علی زمانی فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک و دیگر مسوولان برگزار شد.

در این رابطه سرهنگ مهدی علی زمانی فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تحویل پیکر مطهر هشت شهید گمنام در ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه اظهار کرد: مراسم استقبال از هشت شهید گمنام از ساعت ۱۵ بعد از ظهر این روز در لاین جنوبی میدان سرلشگر شهید ایرج عیوضی آغاز و تشییع این عرشیان آسمانی تا مسجد ولی‌عصر (عج) و تا نماز مغرب و عشا ادامه دارد که در طول مسیر موکب های مختلف پذیرایی، فرهنگی و... برپا می‌شود.

وی افزود: پس از نماز مغرب و عشا مراسم سخنرانی‌، مداحی و وداع با شهدای گمنام برگزار و سپس پیکرهای مطهر شهدا به شهر الوند منتقل و تدفین آنها در شهرهای مختلف استان انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک همچنین با اشاره به اینکه یک شهید گمنام دیگر از ۲۱ تا ۲۵ آذر ماه به مدت پنج روز مهمان این شهرستان می‌شود، ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته این شهید عزیز مهمان مدارس، مساجد، هیات‌ها، مراکز نظامی و شرکت‌ها می‌شود و مراسمات مختلفی در این راستا برگزار خواهد شد.

علی زمانی اضافه کرد: در جلسه امروز، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف شهرستان آبیک جهت مراسم استقبال، تشییع و وداع باشکوه با شهدای گمنام صورت گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک در پاسخ به این سوال که مردم و مسوولان چگونه می‌توانند دین خود را نسبت به شهدا ادا کنند، توضیح داد: مردم همیشه یک گام جلوتر از ما مسوولان بوده‌اند و در طول ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی، دین خود را به نظام و شهدا ادا کرده‌اند؛ این در حالی است که فقط با شعار و حرف و بیان این جمله که «رهرو خوبی برای شهدا باشیم» دین شهدا ادا نمی‌شود بلکه باید به دغدغه‌ها، علاقمندی ها، توصیه ها و خرسندی های شهدا توجه کرد که می‌توان به توصیه‌های آنها در خصوص حفظ انقلاب، ولایت، حجاب و غیره اشاره کرد و باید با عمل به این مسائل، بتوانیم بخشی از حق شهدا را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا منبع فیض و حاجت دهنده هستند، افزود: با توجه به درخواست خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس مبنی بر تدفین شهدای گمنام در شهرستان آبیک، برنامه‌ریزی لازم در این زمینه صورت می‌گیرد و به استان قزوین اعلام نیاز می‌کنیم و در سال‌های آینده برای شهرهای مختلف شهرستان شهید گمنام در نظر گرفته می‌شود.

این مسوول نظامی با دعوت از همه مردم شهرستان آبیک و حومه برای حضور باشکوه در مراسم تشییع و وداع پیکر مطهر شهدای گمنام تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام فاطمیه، شهدای گمنام مهمان آبیکی ها و فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها محسوب می‌شوند و در نزد خدای متعال جایگاه و مقام والایی دارند، مردم می‌توانند با حضور پرشور در مراسم تشییع و وداع با شهدای گمنام از وجود نورانی آنها بهره‌مند شوند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار