مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: ۷۹۹ خانوار روستایی و عشایری استان با پوشش جمعیتی سه هزار و ۲۸۷ نفر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 27 November 2023

جعفر مُطلب‌زاده افزود: منطقه عشایری «سرتنگ شهید» از توابع شهرستان سمیرم با ۴۵۰ خانوار عشایری و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر غیر مقیم، روستای «غَرغَن» شهرستان فریدن با ۱۷۹ خانوار ( شامل ۵۲۴ نفر) و روستاهای «حَسن‌آباد» با ۷۹ خانوار ( شامل ۲۷۹ نفر) و «خُشک آباد» شهرستان اردستان با ۹۱ خانوار ( شامل ۲۸۴ نفر) با احداث سه سایت ارتباطی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

وی ادامه داد: این سه سایت‌ با فناوری نسل دوم و چهارم توسط اُپراتور همراه اول و از محل بودجه توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) در این روستاها و منطقه عشایری راه‌اندازی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان اظهار داشت: برق‌رسانی به سایت عشایری در منطقه «سرتنگ شهید» در جنوبی ترین نقطه مرزی استان اصفهان پس از برگزاری جلسه های متعدد و با دستور استاندار وقت و اختصاص بودجه استانی، توسط شرکت توزیع برق استان انجام شد.

وی بیان کرد: ۱۲ منطقه عشایری این استان بدون ارتباط مخابراتی است و حل مشکلات این مناطق در اولویت‌ این اداره کل و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

به گفته وی، تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از محل بودجه توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار