کد خبر: ۱۱۴۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 28 November 2023
به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان، مهران خرم‌نیا معاون فناوری در جمع اصحاب رسانه ضمن اعلام این مطلب افزود: در تمام صنایع، تغییرات فناوری چالش ها و فرصت های جدیدی برای تولید رقابت پذیر با بهروری بالاتر و همچنین توسعه محصول جدید و تنوع صنعتی ایجاد می کند. شناسایی و رصد مداوم فناوری ها در کنار بررسی چرخه عمر آن ها، یکی از شروط اصلی بقای هر بنگاه اقتصادی می باشد.
وی در ادامه گفت: در شرکت فولاد خوزستان با توجه به گذشت چهار دهه‌ از زمان راه اندازی، بروزرسانی فناوری اجتناب‌ناپذیر است. در این راستا، شرکت فولاد خوزستان ضمن مطالعه بازار و تدوین سند طرح جامع و نقشه راه خود، طرح ها و پروژه های متعددی را در راستای طرح توازن و بروز آوری فناوری با در نظر گرفتن آخرین فناوری های به روز دنیا تعریف نمود که به عنوان نمونه پروژه احداث مگامدول آهن اسفنجی به عنوان جایگزین واحد قدیمی احیای مستقیم HYL با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیون یورو و طرح بروزرسانی فناوری فولاد سازی شامل کوره های قوس الکتریکی و ماشین ریخته‌گری مداوم با سرمایه گذاری تقریبی ۵۰۰ میلیون یورو را در دستور کار خود قرار داد.
 
 
خرم نیا در بخش دیگری از این نشست که در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی برگزار شد، اشاره‌ای هم به سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات داشت و افزود: طرح‌های تحقیقاتی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی کشور در زمینه ارتقا بهره‌وری، کنترل آلودگی و بهبود شرایط محیطی، کاهش مصرف آب و حامل های انرژی و همچنین ارتقا کیفیت محصول تولیدی با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال در حال اجرا می باشد. 
 
وی در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات گفت: با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی اعم از سازندگان، کاربران فناوری ها و کارشناسان داخلی بخش اعظمی از قطعات و تجهیزات صنعت فولاد بومی سازی و با دستان پرتوان سازندگان داخلی تامین شده است. در دو سال گذشته ۶۳۴۰ قطعه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در شرکت فولاد خوزستان بومی سازی شده که صرفه جویی ارزی ۳۶ میلیون یورویی را به دنبال داشته است.
 
معاون فناوری فولاد خوزستان با بیان این جمله که، اولین‌ها در صنعت فولاد به نام این شرکت رقم خورده است، گفت: دستگاه اندازه گیری میزان آهن کل در آهن اسفنجی برای اولین بار در جهان با همت مهندسان شرکت فولاد خوزستان همکاری شرکت دانش بنیان ساخته و به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر در مرحله تجاری سازی قرار گرفته است.

514

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار