۲ میلیارد ریال کالای غیرمجاز و قاچاق در ارسنجان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 27 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کشف و توقیف بیش از دو میلیارد ریال انواع دارو و کالا‌های سلامت محور غیرمجاز و قاچاق در بازرسی از شهر ارسنجان، خبر داد.
دکتر راعی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور، از اهمیت ویژه‌ای در ارتقای سلامت مردم برخوردار است، گفت: در بازرسی مشترک و سر زده کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و کارشناسان غذا و دارو و بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان ارسنجان، فعالیت عطاری‌ها و صنوف آرایشی و بهداشتی این شهرستان پایش و بررسی شد.
او اضافه کرد: در این بازرسی، نزدیک به هزار و ۳۰۰ قلم کالای غیرمجاز به ارزش بیش از دو میلیارد ریال شامل دارو‌های چاقی و لاغری غیرمجاز، سقط جنین، انواع مکمل‌های ورزشی و دارو‌های جنسی قاچاق و غیرمجاز کشف و جمع آوری شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارسنجان نیز با هشدار نسبت به برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت مردم، از کشف مقداری داروی سقط جنین در این بازدیدها، خبر داد و اضافه کرد: بر اساس مصوبات ماده ۵۸ و تبصره ۲ ماده ۶۱ قانون جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، توزیع دارو‌های رایج در سقط جنین تنها برای عرضه مراکز بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز است و هرگونه خرید، فروش، نگهداری و حمل این دارو‌ها بدون نسخه پزشک، جرم محسوب می‌شود.
شهریاری افزود: پیرو بررسی‌های انجام شده در این بازدید، دو واحد صنفی متخلف به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ارسنجان، تعطیل و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شد.
او از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه غذا و دارو، با سامانه ۱۹۰ مربوط به رسیدگی به شکایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار