یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به امکان تعیین جنسیت جنین در کشور گفت: ۹۹ درصد مراجعین برای تعیین جنسیت جنین، پسر می‌خواهند.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 27 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر طراوت فاخری با اشاره به امکان تعیین جنسیت جنین در کشور گفت: در حال حاضر از طریق انجام "میکرواینجکشن" می‌توان جنسیت جنین را تعیین کرد.

وی افزود: در این شیوه که البته هزینه آن بالاست و به روش آزمایشگاهی انجام می‌شود، در مرحله اول دارو‌هایی تجویز شده و پس از مصرف آن، کار "تخمک کشی" انجام می‌شود و تخمک‌های خارج شده در محیط آزمایشگاهی با اسپرم‌ها لقاح می‌شوند و جنین شکل می‌گیرد.

وی افزود: درصورت تمایل به داشتن نوزاد دختر یا نوزاد پسر، جنین مربوط به پسر یا دختر وارد رحم مادر می‌شود و آن خانواده صاحب همان فرزندی می‌شوند که جنسیت دلخواه آن‌ها را دارد.

فاخری در ادامه با اشاره به مشکلات این شیوه گفت: در وهله اول هزینه این روش بالاست و بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد. همچنین شانس موفقیت در این روش ۳۰ درصد است، یعنی ۳۰ درصد از جنین‌هایی که وارد رحم مادران می‌شوند به مرحله حاملگی می‌رسد و فرزندی متولد می‌شود.

وی افزود: از طرفی این امکان وجود دارد که در مرحله تشکیل جنین در محیط آزمایشگاه، تمام جنین‌های تشکیل شده دختر و یا همگی پسر باشند و نشود از میان آن‌ها جنسیت دلخواه والدین را انتخاب کرد.

فاخری گفت: همچنین این امکان هست که هیچ یک از تخمک‌ها و اسپرم‌ها با لقاح صورت گرفته جنین تشکیل ندهند که باز هم کار در این مرحله متوقف می‌شود، چون جنینی تشکیل نشده است.

فاخری با بیان اینکه این روش در بسیاری کشور‌ها از جهات مختلف از جمله جنبه اخلاقی ممنوعیت دارد، گفت: استفاده از این شیوه ترکیب جمعیتی را دستخوش تغییرات خطرناکی می‌کند، بطور مثال با شیوه فعلی که ۹۹ درصد مراجعین به دنبال تولد نوزاد پسر هستند، در آینده جمعیت پسران به طرز فزاینده‌ای افزایش خواهد یافت که مشکلات و تبعات بسیاری به همراه دارد.

این متخصص زنان و زایمان گفت: در همین کرمانشاه ۹۹ درصد مراجعان به دنبال نوزاد پسر هستند و قطعا در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده با سیل جمعیت پسران مواجه می‌شویم و در طرف مقابل جمعیت کمی از دختران را خواهیم داشت و این امر ترکیب جمعیتی استان را دستخوش تغییر و مشکلاتی کرده که یکی از آن‌ها موضوع ازدواج است.

فاخری گفت: از این روش در برخی کشور‌ها تنها برای پیشگیری از انتقال برخی بیماری‌های خانوادگی که وابسته به جنس هستند استفاده می‌شود و باید در ایران هم استفاده از این روش محدود شود، چرا که تبعات گسترده‌ای دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار