مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملیات نجات یک قلاده خرس قهوه ای و۲ توله اش که در یک استخر ذخیره فاقد آب کشاورزی در روستای «نقل» بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم محبوس مانده بودند نجات یافتند.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 24 November 2023

منصور شیشه فروش افزود: این عملیات روز گذشته با ایمن سازی محل و نصب نردبان نجات در استخر یاد شده به عمق سه متر انجام شد.

وی اظهار داشت: در اجرای این عملیات عوامل محیط بان اداره محیط زیست سمیرم، پارک ملی دنا، عوامل محلی و واحد اتش نشانی شهرداری بیده همکاری ‌کامل و مداوم داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار هکتار و ۲۵ هزار هکتار پارک ملی از لحاظ وجود تنوع گونه های گیاهی و جانوری بسیار حایز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت حفاظت و کنترل مستمر لازم است سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تفکیک و واگذاری مدیریت منطقه حفاظت شده در بخش دنای شرقی واقع در مرز سیاسی به استان اصفهان و تقویت نیروی انسانی محیط بان و تجهیزات و اعتبارات مرتبط با افزایش تیم های گشت و نظارت اقدام کند.

شیشه فروش افزود: همچنین لازم است بمنظور پیشگیری از وقوع حواث مشابه، سازمان جهاد کشاورزی با ابلاغ به تمامی مالکان استخرهای ذخیره آب کشاورزی نسبت به ملزم‌کردن آنها به نصب حفاظ و محصور کردن اطراف استخرها برای جلوگیری از وقوع حوادث اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار