رییس کل دادگستری خوزستان گفت: رسیدگی به پرونده‌های قضایی با آمار بالای شاکی در استان باید در اولویت دستگاه قضا قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 26 November 2023

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان ، علی دهقانی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به حساسیت رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مالباختگان بیان کرد: ضرورت دارد که قضات با اتخاذ تدبیر لازم در مراحل مختلف رسیدگی نسبت به شناسایی اموال مالباختگان و بازگشت به آنان اقدام کنند و احکام قطعی با قاطعیت اجرا شود.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های قضایی که در محاکم شکل می‌گیرد ناشی از انجام نشدن تعهدات نسبت به فرد یا افراد و جامعه و نداشتن آگاهی کافی حقوقی و قانونی است.

دهقانی افزود: چنانچه قراردادها از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با آگاهی از قوانین حقوقی انجام شود شاهد کاهش شکایات در این بخش خواهیم بود.

رییس دادگستری خوزستان تاکید کرد: نظارت بر افراد مرتبط با دستگاه قضایی از جمله کارشناسان، ضابطان قضایی و وکلا بیشتر انجام شود.

وی با تاکید بر تسریع همراه با دقت در رسیدگی‌ پرونده‌‍‌های قضایی گفت: ارائه خدمات قضایی و صدور رای در زمان نامناسب، موجب کاهش رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان خواهد شد اما نباید دقت در رسیدگی فدای سرعت عمل شود بلکه باید در کنار هم محقق شوند.

دهقانی افزود: استفاده از بستر فناوری نوین و دادرسی الکترونیکی در تسهیل و تسریع در رسیدگی‌ها نقش به سزایی دارد و برای متهمان در زندان و یا افرادی که محل زندگی آن‌ها از شعب رسیدگی فاصله دارد باید در اولویت باشد.

رییس دادگستری خوزستان با گرامیداشت هفته بسیج توضیح داد: بسیج صرفا یک تشکل نیست؛ بلکه یک جریان تمدن‌ساز با اهداف کلان است که باید در همه مراحل خدمت‌گزاری از سوی کارگزاران، مدیران و خدمت‌گزاران به عنوان الگو استفاده شود.

پیش از این رییس دادگستری خوزستان از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان از یک سال به ۱۲۰ روز خبر داده بود.

منبع/ایرنا

برچسب ها: دادگستری ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار