عدم استفاده از کارتخوان، این روز‌ها علاوه بر مراکز ارائه خدمات درمانی، به دیگر صنوف هم سرایت کرده و برخی صنوف که گردش مالی بالایی دارند نیز یا از مشتریان طلب پول نقد می‌کنند و یا از آن‌ها می‌خواهند مبلغ خدمات دریافتی یا کالای خریداری شده را به شماره کارتی که مشخص نیست به چه کسی تعلق دارد، واریز کنند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 25 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، وحید درکه رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه، عدم استفاده از دستگاه کارتخوان و الزام مردم به تهیه پول نقد را مصداق تضییع حقوق مصرف کنندگان دانست و گفت: لازم است دستگاه‌های متولی به این موضوع ورود کرده و نظارت جدی‌تری در این خصوص داشته باشند.

درکه با اشاره به معضل عدم استفاده از دستگاه‌های کارتخوان در برخی واحد‌های صنفی و مراکز عرضه خدمات، گفت: این امر نه تنها مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و آن‌ها را برای تهیه پول نقد در تنگنا قرار می‌دهد، بلکه باعث تضییع حقوق مصرف کنندگان نیز خواهد شد.

وی مهمترین مصداق نقض حقوق مصرف کننده که به دلیل عدم استفاده از دستگاه کارتخوان رخ می‌دهد را نبود یک رسید معتبر بابت کالا و خدماتی که افراد دریافت کرده‌اند، دانست و اظهار کرد: وقتی فردی از دستگاه کارتخوان رسید دریافت می‌کند به نوعی یک سند تلقی می‌شود و اگر مشکلی پس از دریافت کالا و خدمات رخ داد، مصرف کننده می‌تواند از طریق آن ثابت کند از فروشگاه یا واحد مشخصی کالا و خدمات دریافت کرده و حقوق خود را مطالبه کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه خاطرنشان کرد: با جابجایی پول نقد، مصرف کنندگان دیگر امکان هرگونه شکایت و یا پیگیری‌های بعدی را نخواهند داشت و این مهمترین اجحاف در حق مصرف کننده است.

درکه از همه مصرف کنندگان درخواست کرد با مواردی که آن‌ها را ملزم به پرداخت پول نقد در ازاء دریافت کالا و خدمات می‌کند بی تفاوت نباشند و موضوع را با مراجع مربوطه در میان بگذارند و یا از طریق سامانه‌هایی از جمله سامانه امور مالیاتی، مراکز متخلف را اعلام کنند.

وی از دستگاه‌های مربوطه نیز درخواست کرد نظارت جدی‌تری بر عدم استفاده از دستگاه کارتخوان با هدف فرار مالیاتی داشته باشند و همه صنوف و واحد‌های عرضه کالا و خدمات را رصد کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار