تعداد ۸۸ تصویر از طرح جلد کتاب‌های استاد اسلامی ندوشن و تعدادی از اسناد مرتبط با وی، همزمان با آیین تشییع و خاکسپاریش در نیشابور در معرض دید عموم قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ 25 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، مجتبی محمودی مهماندوست، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور، اظهار کرد: طرح روی جلد ۸۸ عنوان از آثار تالیفی، ترجمه‌ای و مرتبط با استاد فقید مرحوم محمدعلی اسلامی ندوشن که کتاب‌هایش در گنجینه مخازن کتابخانه ملی ایران وجود داشت انتخاب و تصاویر آن پس از آماده سازی و کار گرافیکی در قالب ۲۴ تابلوی نمایشگاهی توسط مدیریت شهری نیشابور در حاشیه آیین تشییع و خاکسپاری وی در آرامگاه مشاهیر مجموعه فرهنگی عطار، اکران و مورد استقبال علاقمندان به فرهنگ و ادب قرار گرفت.

وی همچنین افزود: هشت تابلوی ویژه حاوی اسناد مرتبط با دکتر اسلامی ندوشن درباره پرونده‌های بررسی، دریافت مجوز و ممیزی و شماره ثبت کتب این نویسنده شهیر و فقید مربوط به دوران قبل از انقلاب از آرشیو اسناد ملی استخراج و در نیشابور به نمایش عمومی گذاشته شد.

به گفته رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور، یکی از این اسناد شامل نظر کارشناس ممیزی اداره نگارش وزارت فرهنگ و هنر پهلوی برای صدور مجوز کتاب "آزادی مجسمه" اثر محمد علی اسلامی ندوشن است که این کتاب را «سخت بر ضد روابط و مناسبات اجتماعی موجود در ایالات متحده آمریکا می‌داند»

محمودی گفت: همزمان با اکران تابلوها در نیشابور، ویترین آثار مرحوم اسلامی ندوشن، در درگاه مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور به نشانی www.nlai.ir/web/khorasan نیز قابل تماشا و استفاده است.

شایان ذکر است تهیه و آماده سازی و اکران طرح‌ها توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور با همکاری شورای اسلامی و شهرداری نیشابور انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار