مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: ۵ مجتمع آبرسانی در سطح استان توسط بسیج سازندگی در حال راه اندازی است که با بهره برداری از آن ها، حدود ۳۷ هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 23 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ مهدی صادق پور در جریان برگزاری رویداد یک روزه «جام رسانه امید» اظهار کرد: بسیج سازندگی در موضوعاتی مانند آب شرب روستایی، شبکه راه ها، مراکز بهداشت و مدارس ورود داشته است. در این راستا قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هدف محرومیت زدایی و با فرماندهی سردار سلامی شکل گرفته و در سطوحی استانی نیز با فرماندهی فرمانده سپاه استان در حال فعالیت می‌باشد.

وی با اشاره به موفقیت‌های بسیج سازندگی استان قزوین در عرصه محرومیت زدایی عنوان کرد: همراهی و همکاری با گروه‌های جهادی، یکی از عرصه فعالیت بسیج سازندگی در سطح استان است که پایه و اساس شکل گیری بسیج سازندگی نیز به شمار می‌رود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قزوین با بیان اینکه حدود یک هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در استان ساماندهی و مناطق هدف آنان مشخص شده است، افزود: بخشی از این گروه‌ها به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند که تعداد آن‌ها ۵۶۲ گروه می‌باشد و در کنار آن‌ها ۶۶۸ گروه جهادی محلات و ۲۰۳ گروه جهادی خواهران نیز در استان فعالیت دارند.

صادق پور با اشاره به اینکه خدمات متنوعی به مناطق محروم و کم برخوردار استان ارائه می‌شود، اضافه کرد: در ۷ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی با کمک خیرین توسط بسیجیان تهیه و توزیع شده است.

وی ادامه داد: هفته آینده ۲۰۰ سری جهیزیه از طریق بسیج سازندگی برای مددجویان کمیته امداد تهیه شده که طی مراسمی به زوج‌های جوان اهدا خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قزوین تصریح کرد: اهدای ۲۴۹ مورد لوازم خانگی و ۵۱۱ رأس قربانی و همچنین ارائه تسهیلات اشتغالزایی از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال جاری بوده و جمع کل هزینه‌های خدمات صورت گرفته ۲۷۲ میلیارد تومان بوده که توسط مردم و با کمک خیرین تهیه شده است.

صادق پور گفت: با توجه به تنش آبی که در بسیاری از مناطق و به ویژه روستا‌ها وجود دارد انجام پروژه‌های آبرسانی موجب امیدآفرینی در مردم خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی ۵ مجتمع آبرسانی در سطح استان توسط بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵۶ درصد حجم کار انجام شده و با بهره برداری از این مجتمع‌ها حدود ۳۷ هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند می‌شوند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قزوین یادآور شد: مرکز دیالیز تاکستان و ساختمان بهزیستی که هفته آینده با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح خواهد شد از جمله کار‌های عمرانی بسیج سازندگی استان به شمار می‌رود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار