معاون توسعه و مدیربت منابع استاندار زنجان از اتصال سه شهر استان زنجان به شبکه فیبر نوری تا ۶ ماه دیگر خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه در استان تحول بزرگی در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت و با کیفیت به مردم صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ 23 November 2023

به گزارش تابناک زنجان،  مرتضی شهامی، معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان با بیان اینکه دولت بنا دارد که اینترنت پرسرعت را در ۲۰ میلیون خانه و ساختمان در سطح کشور توسعه بدهد، اظهار داشت: در سطح استان زنجان هم با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یکی از اپراتور‌های فعال در این حوزه کار فیبر کشی در سطح شهر‌های زنجان، قیدار و خرمدره آغاز شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان با بیان اینکه این اقدام تا حداکثر اردیبهشت‌ماه سال آینده به طول می‌انجامد، گفت: این کار با سرعت زیادی در سطح شهر‌های مذکور در حال اجراست.

وی با بیان اینکه کار فیبرکشی با سرعت در دیگر شهر‌های استان هم اجرا می‌شود، ادامه داد: درصد هستیم این پروژه را تا اردیبهشت‌ماه در کل استان راه‌ه‌اندازی و افتتاح کنیم.

شهامی گفت: با اجرای این پروژه در استان مردم می‌توانند از اینترنت در حد چند صد مگابیت بر ثانیه استفاده کنند که تحول بزرگی در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت و باکیفیت به مردم صورت می‌گیرد.

معاون توسعه و مدیربت منابع استاندار زنجان ضمن عذرخواهی از مردم بابت حفاری در سطح شهر گفت: حفاری‌ها این کار در حد شیار‌های کوچک ۱۰ سانتی در سطح شهر و معابر شهر اجرا می‌شود.

معاون توسعه و مدیربت منابع استاندار زنجان با اشاره به اجراشدن طرح نهضت آسفالت‌ریزی در سطح شهر گفت: درصدد هستیم که حفاری‌ها خارج از این محدوده انجام بگیرد، اما اگر در مسیر‌هایی مجبور به حفاری شدیم ترمیم با کیفیتی انجام خواهد شد.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار