مدیر باغبانی جهادکشاورزی نی ریز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۴۵ هزار تن انار از باغ های شهرستان نی ریز برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱ 23 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ضیغمی مدیر باغبانی جهادکشاورزی نی ریز گفت: شهرستان نی ریز با تولید ۴۵ هزار تن انار از ۳۰۰۰ هکتار باغ مقام اول تولید و سطح را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

او تصریح‌کرد: متوسط عملکرد در شرایط عادی در باغ‌های این شهرستان ۲۰ تن در هکتار و بالاترین عملکرد بیش از ۱۵۰ تن در هکتار است.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی نی ریز افزود: در این شهرستان برداشت رقم های زودرس مانند شیرین و فاروق از اواخر شهریور شروع می‌شود و برداشت رقم دیررس رباب، تا اواخر آذر ادامه‌ دارد.

به‌گفته ضیغمی، عمده‌ترین رقم انار تولیدی نی‌ریز رباب است که به علت ضخامت، رنگ پوست و آریل، درصد بالای فیبر و طعم مناسب میوه، بسیار بازار پسند است و شهرت جهانی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: انار نی‌ریز علاوه بر مصارف داخلی به کشور‌های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، کره جنوبی، روسیه، و برخی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود که زمینه ایجاد حدود ۳۰۰۰ فرصت شغلی موقت را فراهم کرده است.

ضیغمی اظهارداشت در بخش صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان، کارخانه‌های صنعتی فرآوری انار نی‌ریز مشغول فعالیت هستند و از جمله تولیدات آن‌ها آب انار، رب، سس، شربت، مارمالاد، ژله، بستنی، ترشی، سرکه و لواشک انار است که با استقبال خوب و ارزآوری برای کشور همراه بوده است.

 

برچسب ها: برداشت ، انار ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار