بخشی قابل توجهی از کانون‌های گردوغبار از تالاب خشک‌شده گاوخونی و بخش دیگر هم کانون‌های فرسایش بادی هم‌مرز با استان اصفهان است.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 20 November 2023

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه علت آلودگی هوا در ۶ ماهه اول سال در شهر اصفهان، کانون‌های فرسایش بادی است که شناسایی و مطالعه شده است، گفت: یک میلیون و ۵ هزار هکتارکانون فرسایش بادی در مناطق مختلف استان در شهرستان‌های کویری و بیابانی وجود دارد.
منصورشیشه‌فروش افزود: علت آلودگی هوا در شش‌ماهه اول امسال خیزش کانون‌های گردوغباری است که ناشی از خشکی هوا و عدم بارش باران و شرایط اقلیمی استان است و در تابستان امسال ۵۳ روز هوای ناسالم ثبت شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوا در نیمه دوم سال مربوط به شرایط آب و هوایی شامل تغییرات و ناپایداری‌های جوی است، افزود: اگر شاهد خودپالایی و تغییرات جوی نباشیم، آلودگی ناشی از صنایع و خودروهاست و سردی هوا هم پدیده‌ای به نام وارونگی دما را ایجاد می‌کند.
شیشه‌فروش گفت: نتایج مطالعاتی دانشگاه صنعتی اصفهان نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از سهم آلاینده‌ها، ذرات معلق زیر دو و نیم میکرون مربوط به خودرو‌ها و وسایل حمل‌ونقل و منابع متحرک در شهر اصفهان گزارش شده و بقیه مربوط به صنایع و بخش‌های دیگر است.
وی با اشاره به فعالیت کارگروه شرایط اضطرارى آلودگی هوا افزود: با نظارت در بیش از ۸۰ درصد جایگاه‌ها، بنزین یورو ۵ توزیع شد و برخی واحد‌هایی که به اخطار‌ها توجه نکرده بودند مهر و موم شدند و طرح زوج و فرد خودرو‌ها در هسته مرکزی شهر از درب منازل اعمال و خودرو‌های فرسوده و بدون معاینه فنی جریمه شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد مصرف مازوت نبودیم و مدیریت استان اصفهان پیگیر مصرف نکردن مازوت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار