قدیری ابیانه:
استراتژیست و سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا و مکزیک گفت: تصورات مردم در رابطه با ثروت های ملی اشتباه است و رسانه‌ها موظف به اصلاح آن هستند.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 22 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدحسین قدیری ابیانه عصر امروز چهارشنبه (یکم آذر ماه) در نشست با اصحاب رسانه که در تالار عمارت شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مردم سوال می‌کنند که ما کشور ثروتمندی هستیم پس دلیل مشکلات اقتصادی ما چیست؟ لذا باید سوالاتی که در رابطه با ثروت‌های ملی در اذهان عمومی نقش بسته پاسخ داده شود.

وی افزود: یکی از سوالات متداول این است که درآمد نفتی کجا می‌رود؟ فرض کنید در شرایط قبل از تحریم و اوج صادرات نفت هستیم؛ فکر می‌کنید به هر ایرانی از درآمد حاصل از فروش نفت چه میزان تعلق می‌گیرد؟

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: سال ۹۶ که بودجه سال ۹۷ را تنظیم می‌کردند؛ پیش‌بینی شد که سال ۹۷ تحریم ها برداشته می‌شود لذا میزان صادرات نفت را مانند شرایط قبل از تحریم فرض کرده و درآمد حاصل از آن را ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کردند.

وی عنوان کرد: اگر محقق می‌شد، که به دلیل برداشته نشدن تحریم ها، این اتفاق نیفتاد و تمام آن را به صورت مساوی بین مردم تقسیم می‌کردند به هر ایرانی ۱۰۰ هزار تومان می‌رسید.

قدیری ابیانه افزود: یکی دیگر از ظرفیت‌های ما در کشور معدن طلای زرشوران در آذربایجان غربی است که ظرفیت آن ۴۲ میلیون تن است و اگر تمام آن هم استخراج شود تصور این است که به هر ایرانی نیم تن می‌رسد.

وی ادامه داد: از هر یک تن استخراج شده آن پنج گرم طلا استخراج می‌شود و در کل ۲۱۰ تن، سالی ٢ تن طلا استخراج می‌شود یعنی استخراج این ۲۱۰ تن بیش از یک قرن طول می‌کشد و سهم هر ایرانی از آن ۲/۵ گرم است.

وی گفت: حال ممکن است سوال شود که پس کشورهای عربی چه می‌کنند؟ باید گفت که درآمد حاصل از ثروت‌های ملی به اتباع آن کشور می‌رسد که جمعیت بومی امارات یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و جمعیت بومی قطر ۴۰۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت صادرات نفتی ایران در شرایط تحریم هر یک سال، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه است که یک سال صادرات یک قطری مساوی با یک و نیم قرن صادرات یک ایرانی است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از سوالات این است که مگر خودروسازی را با کره جنوبی شروع نکرده‌ایم؟ چرا آن ها انقدر پیشرفت کرده‌اند؟ باید گفت چون ساعت کار مفید یک شهروند کره در طول روز ۹ ساعت و ساعت کار مفید ما در ادارات دولتی ۲۲ دقیقه است و این پیشرفت آنان نتیجه کار و تلاش است.

قدیری ابیانه عنوان کرد: زنان آلمانی بعد از جنگ جهانی دوم روزی ۱۲ ساعت کار در قبال ۱۰۰ گرم نان خشک داشتند و ما از لحاظ درآمد سرانه کشور در جایگاه ۹۶ هستیم و حق داریم خود را با کشور های ۹۰ تا ١٠٠ بسنجیم و باید خود را با آنان مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: ما در ایران چهار میلیون شاغل و چهار و نیم میلیون بازنشسته داریم که در دنیا به ازای هر ۶ الی۷ نفر یک بازنشسته وجود دارد.

وی گفت: مردم جهان نیروی کار تولید می‌کنند و اشتباه ما این است که مطالبه گر تولید می‌کنیم لذا باید گفت تنها ۱۰ درصد از ریشه مشکلات ما تحریم و ۱۵ درصد آن به مدیران باز می‌گردد و ۸۵ درصد آن به خود مردم بازمی‌گردد چون مدیران را هم مردم انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: راهکار ما این است که هر فردی در هر موقعیتی کارش را بهتر انجام دهد تا شاهد پیشرفت و توسعه باشیم.

 

 «تلمود» ریشه ظلم یهود به جهانیان

 

قدیری ابیانه مطرح کرد: کتاب تلمود که از بسیاری لحاظ مهم‌ترین کتاب در فرهنگ یهودی است را باید خواند.

وی ادامه داد: در این کتاب شریعت یهودی‌ها عنوان می‌شود که می‌گویند خدا ٢ نوع حیوان آفرید؛ اول حیوانات معمول و دوم تمام انسان‌های غیریهودی است.

قدیری ابیانه ادامه داد: در این کتاب آمده که کمک کردن به غیر یهودی‌ها گناه است و تجاوز به زنان آن‌ها اشکالی ندارد ما باید این ها را تبیین کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار