معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش ۱۲ درصدی جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش مرغ کرمانشاه در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 22 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سیروس نوروزی با اشاره به افزایشی بودن آمار جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی استان در پنج ماه گذشته گفت: به طور میانگین افزایش ۱۲ درصدی جوجه ریزی و به تناسب آن تولید مرغ را در استان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه نیاز روزانه استان کرمانشاه به مرغ ۱۳۰ تن است، گفت: هم اکنون بیش از نیاز استان تولید و کشتار مرغ داریم و در اکثر روز‌ها بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود که مازاد مرغ تولیدی در استان یا به صورت کشتار شده و یا به صورت زنده به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه اولویت اول استان برای تولید مرغ تامین نیاز بازار داخلی است، گفت: صادرات مرغ هم جزو برنامه‌های بلندمدت سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

وی یادآور شد: تاکنون صادرات مرغ تولیدی در استان را به خارج از کشور نداشته‌ایم، هرچند گا‌ها شاهد صادرات مرغ تولیدی دیگر استان‌ها به عراق از طریق مرز‌های استان کرمانشاه بوده ایم.

وی با بیان اینکه واحد‌های پرورش مرغ استان ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن مرغ را دارند، گفت: هم اکنون سالانه حدود ۵۰ هزار تن مرغ در استان تولید می‌شود که بیش از نیاز استان است.

نوروزی تعداد واحد‌های تولید مرغ گوشتی در استان کرمانشاه را ۵۵۵ واحد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در هر دوره پرورشی حدود سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش مرغ استان انجام می‌شود، گفت: واحد‌های تولید مرغ گوشتی استان ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره و سالانه ظرفیت ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی را دارند.

نوروزی ادامه داد: هم اکنون در سال چهار دوره جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ استان داریم و امکان افزایش تعداد دوره‌های جوجه ریزی به پنج دوره هم با توجه به زیرساخت‌های خوب واحد‌های پرورش مرغ استان وجود دارد.

وی اشاره‌ای هم به روند اخذ مجوز برای ایجاد واحد‌های تولید مرغ گوشتی در استان داشت و گفت: به دنبال توسعه واحد‌های پرورش مرغ در استان هستیم و این راستا همه محدودیت‌های پیش روی توسعه واحد‌های پرورش مرغ را در استان برداشته ایم.

نوروزی یادآور شد: اکنون نیز درخواست راه اندازی واحد‌های جدید تولید مرغ به میزان یک میلیون قطعه جوجه ریزی را داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار