پس از انجام بازدید دوره‌ای و در آستانه فصل سرد؛
واحد یک گازی نيروگاه شهيدسليمی نكا با ظرفيت توليد 137.6 مگاوات پس از انجام بازديد دوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲ 22 November 2023

به گزارش تابناک مازندران، مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد كه به منظور انجام بازديد و تعميرات دوره اي 4 هزار ساعته، و نیز رفع اشكالات و آمادگي كامل براي گذر از فصل سرد از مدار خارج شده بود، پس از شش روز كار فشرده مجدداً به شبكه سراسری برق کشور پيوست.

 

واحد یک گازی نيروگاه نکا به شبکه سراسری برق کشور پیوست  

عبدالرضا محمودی گفت: در طول اين بازديد فعاليت‌های معمول بازديد دوره ای در بخش هاي مكانيک، الكتريک و ابزاردقيق ونیز فعاليت‌های متعددی در بخش‌های مختلف شامل؛ بازدید از اتاق های احتراق و تعویض هلدرهای سوخته، شستشوی فیلترهای کوالسر، تست و چک حفاظت‌های ژنراتور و ترانس، رفع نشتی از مسیر تزریق فسفات به درام فشار قوی بویلر(دیگ بخار) با تعویض بخشی از مسیر، تست نشتی و رفع نشتی از نقاط مختلف بویلر، بازديد، تميزكاري و آچاركشي فلكسيبل هاي خروجي ژنراتور و سیم پیچی و تعمیر یک دستگاه فن تحریک انجام شد.

 

واحد یک گازی نيروگاه نکا به شبکه سراسری برق کشور پیوست  

وی یکی از اقدامات مهم در طول این بازدید را تعویض یک عدد سیفتی رلیف ولو (شیر اطمینان) مسیر HP ECO با نمونه ساخت داخل شده آن اشاره کرد و بیان داشت: نشتی های مکرر و همچنین دشواری در تامین متریال، این تجهیز را تبدیل به یکی از نقاط بحرانی برای بهره برداری مطمئن واحد نمود که امیدواریم با این اقدام مشکل مرتفع گردد.

محمودی گفت: در خصوص آمادگی در زمان عدم تخصیص سوخت گاز و بهره برداری با سوخت مایع در زمستان، نسبت به بررسی و تست تجهیزات سوخت مایع اقدام و مشکلات موجود برطرف گردید و در انتها نیز جهت اطمینان، واحد با سوخت گازوئیل راه اندازی و بارگیری شد و آمادگی کامل جهت بهره برداری با سوخت گازوئیل ایجاد شد.

بلوک سيكل تركيبی نيروگاه شهيد سليمی نكا شامل دو واحدگازی به ظرفيت هركدام 137.6 مگاوات، يك واحد بخار به ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطی به ظرفيت هر كدام 9.4 مگاوات است که واحد یک گازی دارای کارکرد 220000 ساعت کارکرد معادل از زمان نصب بوده و و از زمان تعمیر اساسی نیز دارای 12000 ساعت کارکرد معادل است.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار