نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسؤولان از ظرفیت انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران به‌بهترین نحو استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 21 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان بعدازظهر امروز در آیین گرامیداشت سی و یکمین دوره بزرگداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی در این استان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: لغت علم ۷۰۰ بار در قرآن به کار رفته است و دین اسلام و کتاب آسمانی ما به موضوع کتاب و کتابخوانی اهمیت ویژه‌ای داده است.

وی ادامه داد: خداوند به قلم و کتاب قسم یاد کرده و پیامبر ما حضرت محمد (ص) نیز معجزه‌اش کتاب است که یکی از افتخارات ما مسلمانان محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به کار ارزشمند نویسندگان و اینکه اگر می‌خواهیم علم ماندگار شود، باید حتماً ثبت و نوشته شود، گفت: اگر نوشتن نبود، این‌همه کتاب و اسناد جمع‌آوری نمی‌شد.

مطیعی ضمن قدردانی از مسؤولان برای پیگیری انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب بیان کرد: عنوان پایتختی کتاب که بر اساس شایستگی‌ها و ارائه روش‌های نو برای کتابخوانی به استان سمنان داده شد، بسیار ارزشمند است؛ فرصت خوبی برای سمنان پیش آمده و امیدواریم مسؤولان از این فرصت استفاده کنند و دایر کردن نمایشگاه‌ها می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای افزایش کتابخوانی انجام شود، تأکید کرد: باید به بهترین نحو ممکن از ظرفیت پایتختی کتاب استفاده کنیم و مهم است که مشخص شود، چه بهره‌ای قرار است از آن ببریم.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند که کتابخوانی ارثی است؛ در حالی که این‌طور نیست و ما باید به کتاب خواندن عادت کنیم و به فرزندانمان هم کتابخوانی را عادت دهیم.

مطیعی با بیان اینکه مطالعه باید به عادت انسان تبدیل شود؛ چون کتاب غذای روح است، ادامه داد: ما مأموریت داریم که کتاب باارزش، سالم و مفید برای فرزندانمان تهیه کنیم.

وی تأکید کرد: همه ما بین کار‌های روزمره‌مان وقت‌های کوتاهی داریم که باید از آن برای مطالعه استفاده کنیم و نگذاریم وقتمان تلف شود؛ اگر انسان برای مطالعه و کتابخوانی وقت بگذارد، برکاتش روز به روز بیشتر می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار