استاندار سمنان گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه این هفته برای اعلام سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران به این استان سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 21 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان بعدازظهر امروز در آیین گرامیداشت سی و یکمین دوره بزرگداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی در این استان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: امسال برای ما سال شیرین و پرمسؤولیتی است؛ زیرا سمنان از بین ۱۲۰ شهر کشور به‌عنوان شهر پایتخت کتاب ایران معرفی شده است.

وی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه این هفته برای اعلام سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران به این استان سفر می‌کند.

هاشمی ادامه داد: بهترین کاری که می‌توان با آن روح را تغذیه کرد، کتاب خواندن است و باید در آموزش و پرورش، جامعه و خانواده به دنبال ارتقا و توسعه کمی و کیفی فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: فضای مجازی خواسته و انتظار ما را در حوزه کتابخوانی محقق نخواهد کرد و باید با برگزاری مسابقات مختلف و ایجاد بسته‌های تشویقی نوجوانان و جوانان را به کتابخوانی ترغیب کنیم.

هاشمی گفت: فضای مجازی به‌گونه‌ای شده است که ما را از کار اصلی خود باز می‌دارد و باید در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی گام‌های بیشتری برداریم.

وی تصریح کرد: ما باید در حوزه افزایش سطح آگاهی مردم مناطق محروم و روستا‌ها چه ازلحاظ علمی و چه اقتصادی گام برداریم.

در این مراسم از کتاب «در تبعید» خاطرات سیدرضا خاتمی، مبارز انقلابی نوشته فاطمه برهانی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان سمنان و مشاور امور مجلس دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رونمایی شد و کتابداران برتر این استان هم مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار