رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۱.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد، گفت: از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به 10 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 21 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر صبح امروز در قرارگاه امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون در استان حدود ۱۹ هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعداد نهالستان‌های استان از سه به ۱۹ نهالستان رسیده است، ادامه داد: محدویتی برای رفع نیاز استان نداریم و این تعداد نهالستان برای نیاز ما کفایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۱.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری انجام شد، گفت: از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

برزگر عنوان کرد: بر اساس آمار‌های موجود تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری ۲۵ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تولید ۱۱۰ هزار تن غلات در چهارمحال و بختیاری طی سال جاری، اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید غلات در سال گذشته ۸۳ هزار تن بود شاهد رشد ۳۸ درصدی در این حوزه هستیم همچنین خرید تضمینی غلات در استان بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

تولید ۸۰ هزار تن چغندرقند در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال جاری ۸۰ هزار تن چغندر در استان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در چهارمحال و بختیاری ۵۰ درصد نسبت به ۲ سال گذشته افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: امسال ۷۰ درصد خرید تضمینی کلزا افزایش داشته است.

برزگر با اشاره به اینکه تنها چالش موجود در استان در خصوص تامین گوشت قرمز است البته در این حوزه ۲ برنامه میان مدت و کوتاه‌مدت تعریف شده است، اضافه کرد: نظارت بر قیمت‌گذاری، نظارت بر کاروانسرا‌هایی که حاکمیت مطلق توزیع گوشت را دارند و کمک به اتحادیه‌های تولیدی گوشت استان از برنامه‌های کوتاه‌مدت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار