استاندار خوزستان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی نباید نسبت به شناساندن سیره شهدا به نسل جوان کوتاهی کنند گفت: برگزاری یادواره های شهدا بهترین راه برای انتقال افکار شهدا به نسل جوان است.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ 21 November 2023

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: باید دین خود را به والدین و فرزندان شهدا ادا کنیم لذا قصور در زمینه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگر و همچینن برگزاری یادواره شده پذیرفتنی نیست.

وی افزود: انتظار داریم که فرهنگ برگزاری یادواره‌ها و تکریم خانواده شهدا توسط بسیج در دستگاه های اجرایی با جدیت بیشتری دنبال شود.

استاندار خوزستان به نامگذاری خیابان‌های شهر به نام "شهدای غریب اسارت" اشاره کرد و گفت: این اقدام بسیار ارزنده بوده و باید از سوی مسئولان امر جدی گرفته شود.

وی افزود: شهدای گمنام همواره نزد خداوند از جایگاه بالایی برخوردار بوده و بر ما تکلیف است که به خانواده شهدای مفقودالاثر سرکشی کنیم.

حسینی محراب با بیان اینکه شهدا مایه عزت و آبروی انقلاب اسلامی بوده و ادامه راه آن‌ها کشور را از همه آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد گفت: همچنین خانواده معظم شهدا دین بزرگی بر گردن ما و جامعه دارند.

وی در خصوص کنگره ملی شهدای خوزستان که قرار است در اسفندماه سال جاری برگزار شود بیان کرد: ۲۵ کمیته کار اجرایی این کنگره را برعهده دارند که تاکنون اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها پای کار بیایند.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح نهال کاری در راستای کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان گفت: این اقدام قبل از برگزاری کنگره ملی شهدای استان، بسیار ارزنده بوده و می توان به ازای هر شهید سه نهال در استان کاشت.

وی افزود: مصوبات این شورا لازم الاجرا بوده و کوتاهی دستگاه ها در این زمینه پذیرفتنی نیست.

حسینی محراب در پایان گفت: از آنجا که خوزستان محل عروج تعداد قابل توجهی از شهدا است؛ تفاوت در برگزاری کنگره شهدای خوزستان با دیگر استان های کشور ضروری است و بکارگیری از ایده های نو و خلاقانه در این زمینه باید مورد توجه قرارگیرد.

استان خوزستان ۲۴ هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار