رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: نخبگان و فرهیختگان به واسطه احساس مسوولیتی که داشتند، 5 برابر ادوار گذشته نسبت به پیش ثبت نام در انتخابات اسفندماه امسال، اقدام کردند.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ 20 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اظهارداشت: در حوزه رقابت انتخاباتی شاهد اتفاق خوبی بودیم و نخبگان و فرهیختگان جامعه طبق احساس مسوولیتی که داشتند پنج برابر ادوار گذشته پیش ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: ثبت نام نهایی نخبگان استان در انتخابات ۲.۵ برابر ادوار گذشته بود که نشان از رقابت بسیار خوب در حوزه انتخابات دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار متذکر شد: ادارات کل باید با ستاد انتخابات استان، شهرستان‌ها و هیأت‌های اجرایی در زمینه تأمین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز همکاری کنند و در این زمینه هیچ عذری پذیرفته نخواهد بود.

طالبی بر رعایت اصل بیطرفی مقامات و پرهیز از دخالت در انتخابات تأکید کرد و افزود: مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت مهمترین ارکان انتخابات است و در این زمینه باید مراقب نقشه‌های دشمن باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه سلامت انتخابات بطور مرتب تذکرات لازم داده شده و ابلاغیه‌ها و اطلاعیه‌ها به صورت لحظه‌ای به فرمانداران، بخشداران و هیئت‌های اجرایی ارسال شده است.

به گفته وی کلاس‌های آموزشی برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده و شاهد تعامل خوبی بین هیأت‌های اجرایی و دفاتر نظارت هستیم که نشان از سلامت انتخابات دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: با توجه به جرم انگاری قانون جدید، قانون انتخابات به همه عوامل اجرایی ابلاغ شده و آزمون هم گرفته خواهد شد.

طالبی تصریح کرد: آمادگی در حوزه مخابرات باید وجود داشته باشد که شعب اخذ رأی به شبکه ارتباطی متصل باشند و مشکلی در صحت سنجی و احراز هویت نداشته باشیم.

به گفته وی در زمینه مشارکت انتخاباتی، همه افراد مسوول هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم دستاوردهای زیادی داشته، اظهار داشت: طی این دو سال، پروژه‌های نیمه تمامی به بهره برداری رسیده که بیش از یک دهه بر زمین مانده بود لذا تبیین این اقدامات در امیدآفرینی اثرگذار است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار