مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: گردشگری فارس باید چنان توانمند شود که همه مردم سودمندی ان را در زندگی خود احساس کنند.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 20 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدفرخ‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس افزود: این شاخصه که در رونق سرمایه‌گذاری گردشگری در فارس بسیار موثر است در دیگر نمایشگاه‌های گردشگری کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با ایرلاین‌های داخلی و خارجی مذاکره‌های مفصلی انجام شده و در نمایشگاه گردشگری پارس حضور پیدا می‌کنند.

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: از دیگر شاخصه‌های سیزدهمین دوره این رویداد گردشگری آموزش عمومی گردشگری و نقش یاددهنده و یادگیرندگی این نمایشگاه است.

وی توضیح داد: سواد گردشگری عمومی از نیازهای این صنعت است و سخن از روستاهای هدف گردشگری به معنای توجه به این مهم تا دوردست‌ترین نقاط فارس است تا ادبیات اقتصاد گردشگری در سراسر استان تسری یابد.

فرخ‌زاده افزود: آموزش گردشگری در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در قالب میزگردهای تخصصی، کنفرانسها و سمینارها دنبال می‌شود.

اشتغالزایی گردشگری پنج برابر صنعت است

معاون امور زائرین و گردشگری این استانداری فارس اظهار کرد: صنعت گردشگری منجر به اشتغال مولد و پر سود می‌شود و برپای این نمایشگاه نقش موثری در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این عرصه دارد.

وی توضیح داد: در صنعت به ازای هر ۱۰ واحد سرمایه‌گذاری ۲ واحد اشتغال ایجاد می‌شود، در حالی که این نسبت در گردشگری برعکس است و با ر ۲ واحد هزینه کرد، برای ۱۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

فرخ‌زاده با تاکید بر لزوم تسهیل‌گری برای ورود سرمایه‌گذاران به این عرصه، گفت: باید بسته‌های بی‌نام سرمایه‌گذاری گردشگری در استان آماده و به متقاضیان عرضه شود تا کمترین زمان ممکن را برای طی فرآیند اداری صرف کنند.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید نیمی از سپرده‌های مردم را به عنوان تسهیلات ارائه کنند که بانک‌های دولتی گاه بیش از ۵۰ درصد به آن عمل کرده‌اند اما این میزان در بانک‌های خصوصی کمتر از ۳۰ درصد بوده است.

معاون امور زائرین و گردشگری این استانداری فارس افزود: باید این رغبت را ایجاد کرد تا ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران کوچک و متوسط مقیاس گردشگری افزایش یابد.

 

پیش‌بینی افزایش ۴۰۰نفری ظرفیت‌های اقامتی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در ادامه نخستین نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در دی ماه پیش‌رو، گفت: پیش از برپایی این رویداد، یک هتل پنج‌ستاره با ظرفیت اقامتی ۴۰۰ نفر در شیراز افتتاح می‌شود که می‌تواند میزبان حاضران در این نمایشگاه باشد.

سید موید محسن‌نژاد افزود: علاوه بر این دی ماه، شیراز میزبان دارندگان نشان ملی و جهانی صنایع دستی نیز است.

وی یادآور شد: شیراز یکی از ۲ شهر جهانی صنایع دستی ایران است که نه تنها برای فعالیت یک رشته خاص، بلکه با فعال بود ۸۰ رشته صنایع دستی از جایگاه ویژهای در این زمینه برخوردار است.

محسن‌نژاد ادامه داد: فارس ۱۰ درصد آثار ثبتی و ۳۰ درصد آثار جهانی کشور را در خود جای داده و از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.

وی عنوان کرد: یکی از جذابیت‌های موجود برای جذب گردشگر برپایی رویدادها است و هنگامی که یک رویداد گردشگری برگزار می‌شود همه اجزای جامعه میزبان از ان تاثیر می‌پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: گردشگری فارس باید چنان توانمند شود که همه مردم سودمندی ان را در زندگی خود احساس کنند.

محسن‌نژاد اعلام کرد: ثبت رویداد گردشگری جشنواره انار و خرمالوی در تقویم گردشگری کشور پیگیری میشود.

وی ادامه داد: اکنون فارس بیش از ۱۹۰ اقامتگاه بومگردی دارد اما در نقاط دارای قابلیت گردشگری کمتر شناخته شده، این زیرساخت‌های اقامتی نیازمند تقویت است.

محسن‌نژاد با اشاره به تغییر نام نمایشگاه گردشگری فارس، توضیح داد: با توجه به اینکه نام پارس در سطح جهان شناخته شده است، این نام برای این نمایشگاه بین‌المللی انتخاب شد.

نقش پررنگ رسانه‌ها در نمایشگاه گردشگری پارس

احمدرضا نقیب‌زاده مجری سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در ادامه این نشست به برخی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه کرد و گفت: برنامه محوری برای اثرگذاری حداکثری این نمایشگاه در توسعه و رونق گردشگری فارس مهمترین ویژگی این دوره از نمایشگاه گردشگری است.

وی افزود: جایگاه رسانه در صنعت گردشگری نیز به طور ویژه در این دوره نمایشگاه دیده شده، غرفه اطلاع‌رسانی، رسانه و مطبوعات به نمایشگاه افزوده شده و رسانه برتر در زمینه گردشگری نیز در پایان برگزیده و معرفی می‌شود.

نقیب زاده اضافه کرد: حضور فعالانه بخش خصوصی در برپایی نمایشگاه از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه است و فعالان صنعت گردشگری حضوری پررنگ در این رویداد دارند.

مدیر شرکت توسعه گردشگری فارس ادامه داد: حضور اقوام ایرانی و غرفه‌های گردشگری عشایر از دیگر نکات شاخص سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی فارس در دی ماه امسال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار