نخستین معلم و دومین مدرسه بشردوست استان همدان به سبب فداکاری معلم نهاوندی برای نجات دانش‌آموز خود در روستای تکه نهاوند معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 19 October 2015
نخستین معلم و دومین مدرسه بشردوست استان همدان به سبب فداکاری معلم نهاوندی برای نجات دانش‌آموز خود در روستای تکه نهاوند معرفی شد.

به گزارش تسنیم ، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی خانم مولوی به عنوان نخستین معلم و دبستان ابتدایی شهید ثانی به عنوان دومین مدرسه بشردوست استان همدان معرفی شد.

اردیبهشت‌ماه امسال در جریان برگزاری اردوی یک‌روزه دانش‌آموزان دبستان ابتدایی شهید ثانی روستای تکه بخش مرکزی نهاوند که در محل سراب تفریحی گاماسیاب نهاوند در 10 کیلومتری روستا برگزار شد آتنا زرینی یکی از دانش‌آموزان هنگام شست‌و‌شوی دستان خود به داخل رودخانه افتاد که خانم مولوی با به خطر انداختن جان خود وی را نجات داد.

بهروز کارخانه‌ای در حاشیه مراسم تجلیل از معلم فداکار و افتتاح دومین مدرسه بشردوست استان در روستای تکه نهاوند اظهار داشت: در معلم مدرسه شهید ثانی روستای تکه نهاوند با به خطر انداختن جان خود برای نجات جان دانش‌آموز روستای تکه اقدامی بزرگ و بشردوستانه انجام داد.

وی گفت: خانم مولوی در جریان برگزاری اردوی یک‌روزه در سراب گاماسیاب نهاوند وقتی مشاهده می‌کند دانش‌آموز خردسالش آتنا زرینی در حال غرق شدن در رودخانه است بلافاصله با به خطر انداختن جان خود باعث نجات وی می‌شود که این اقدام او قابل‌ستایش و تقدیر است.

کارخانه‌ای افزود: اساسی‌ترین مأموریت‌های هلال‌احمر توجه به آموزش امداد و نجات و اقدامات بشردوستان و تقویت روحیه فداکاری و ایثار در جامعه است و از امروز به بعد مردم ایران و سراسر جهان خانم مولوی و مدرسه شهید ثانی روستای تکه نهاوند را به‌عنوان بشردوست در دنیا می‌شناسند و افتتاح و پرده‌برداری از این لوح نیز به همین مناسبت بود.

وی اظهار داشت: خانم مولوی به‌عنوان نخستین معلم فداکار و بشردوست استان همدان معرفی و ثبت تاریخ شد و از این‌ پس هرکجا که از فداکاری و ایثار نامی برده شود نام هلال‌احمر و معلم نیز وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان بیان کرد: مردم روستای تکه نامی ماندگار در سطح استان همدان دارند و شهادت جوانانی مانند سردار شهید حیدر سهرابی ورزشکار شهید الله مراد نادری و بسیجی شهید علی پیرزادی و همچنین ساخت نمایشگاه بزرگ نمونه گلی از بقیع تا کربلا که در ایام محرم باعث توجه رسانه‌ها به این روستا شده است.

به گزارش تسنیم، در جریان افتتاح دومین مدرسه بشردوستانه استان همدان در روستای تکه نهاوند فرماندار رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند مدیر آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند که پس از پرده‌برداری از تابلوی از دومین مدرسه بشردوست استان از معلم فداکار خانم مولوی نیز تقدیر کردند.

در پایان این مراسم مسئولان از بزرگترین نمایشگاه بازسازی وقایع عاشورا که توسط جوانان و دانش آموزان عضو کانون هلال‌احمر روستا ساخته‌شده بود بازدید کردند.

گزارش توصیفی بعد از حادثه در خبرگزاری تسنیم با این عنوان؛ «روایت تسنیم از فداکاری معلم نهاوندی و دانش‌آموزی که از مرگ نجات یافت» منتشر شده بود که پس از آن این مدرسه به عنوان دومین مدرسه و معلم این مدرسه به عنوان نخستین معلم بشر دوست در استان همدان معرفی شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار